ח"כ לוי-אבקסיס תוקפת את כחלון: "מי ששוכח את הציבור - הציבור ישכח אותו"

אחרי הנתונים של הלמ"ס בעניין עליית מחירי הדיור ומחירי המזון, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס מפנה את האשמה לשר האוצר משה כחלון בטענה כי שכח את הציבור

חדשות כיפה גלעד כהן 16/08/18 08:42 ה באלול התשעח

ח"כ לוי-אבקסיס תוקפת את כחלון: "מי ששוכח את הציבור - הציבור ישכח אותו"
ח"כ אורלי לוי אבקסיס, צילום: פלאש 90

עפ"י נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שהתפרסמו אתמול (ד') בנושא הדיור, במחוז ת"א נרשמה עלייה של 2.2%, ירושלים חלה עלייה של 0.8%, במחוז צפון 0.2% ובמחוז מרכז 0.6%; עליות המחירים המשפיעות ביותר על המדד המחירים לצרכן היו בירקות ופירות הטריים שזינקו ב-2.5% וסעיף התחבורה עלה ב-0.7%.

בעקבות הפרסומים תקפה ח"כ אורלי לוי-אבקסיס את שר האוצר משה כחלון בטוויטר ואמרה: "מחירי הדיור, תשלומי החינוך לגיל הרך, מוצרי החלב ולא נשכח גם את הפירות והירקות - כולם מתייקרים וכל זה רגע לפני החגים. הגיע הזמן להתעורר זו לא גזירת גורל זו גזירה קשה נוספת על ציבור גדול שגם כך קורס תחת הנטל הכלכלי. מי ששוכח את הציבור סופו שהציבור ישכח אותו."

כאמור, הסעיף שהטריד את רוב הציבור בישראל הוא מחירי המזון שיעלו לקראת החגים. בתוך הסעיף התייקרו לא רק הבשר, העופות והדגים, אלא גם, למשל, הסלטים המוכנים (4.8%), מיצי הפירות הטבעיים (4.0%), השמנת החמוצה (3%), והאטריות והפסטה (2.9%). עם זאת, הוזלו הגבינות המלוחות (4.1%), מעדני החלב והגבינה (2.5%), והביצים הרגילות (1%).