ח"כ כבל לטובת הטסים לאומן: "לא אקבל מצב של תיאום מחירים"

לאחר דיונים וחלופת מכתבים בין יו"ר ועדת הכלכלה לממונה על ההגבלים העסקיים, מסתמן כי לקראת ראש השנה מחירי הטיסות לאומן ירדו. בשנים האחרונות זינקו המחירים לקראת החג במאות אחוזים

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/07/18 16:10 כז בתמוז התשעח

ח"כ כבל לטובת הטסים לאומן: "לא אקבל מצב של תיאום מחירים"
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: yaakov Naumi/Flash90

בעיצומו של הקיץ, כש-30 אלף אנשים כבר מתכננים את שהייתם בראש השנה באומן, פרסמה היום (שלישי) לשכתו של יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתל כבל מהמחנה הציוני, כי מחירי כרטיסי הטיסה ליעד המבוקש צפויים לשוב למימדים שפויים.

בשנים האחרונות, לקראת ראש השנה, זינקו מחירי הכרטיסים לאומן ב-600% ביחס למחירם הרגיל בשאר ימות השנה. בעוד שמחיר רגיל עולה בדרך כלל כ-300 דולר, סמוך ליום הדין לא ניתן להשיג כרטיס בפחות מ-1,000 דולרים כדי לפקוד את קברו של ר' נחמן מברסלב.

בדיון שהתקיים בעבר בוועדת הכלכלה של הכנסת נחשף כי ייתכן וישנם תיאומי מחירים בין חברות התעופה לקראת ראש השנה, וכפועל יוצא מכך זה כבר כמה שנים שישנה עלייה מתמדת במחירי הטיסות לאומן.

לא יכול להבליג על דברי מיכאלי. כבל

ח"כ כבלצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יו"ר הועדה, ח"כ כבל, שיגר מכתב בנושא לממונה על ההגבלים העסקיים, מיכל הלפרין, בה כתב בין היתר כי "לא ניתן להימנע מהמסקנה שחברות התעופה מנצלות את המצב להפקת רווח מופרז על גבם של החסידים. תיאומי מחירים בקרב חברות תעופה לקראת מועדים עמוסים במיוחד אינה תופעה חדשה ונראה כי בעולם הרגולטורים כבר לא חוששים להתמודד איתה".

לאחר שקיבל תשובה כי עליית המחירים נובעת מהביקוש הגבוה וכי הגדלת קיבולת הטסים למקום ל-25 אלף מקומות תסייע בהורדת המחירים, זימן חבר המחנה הציוני את הממונה לפגישה בנושא בוועדת הכלכלה.

לבסוף, לאחר בדיקה נוספת של הדברים, נמסר לח"כ כבל במכתב חדש כי "ככל שהמצב התחרותי לא יביא לירידת מחירים בראש השנה הקרוב, תידרש הרשות פעם נוספת לנושא במטרה להבטיח שיפור במצב התחרותי שיוביל למחירי טיסות נגישים והוגנים יותר לנוסעים לאומן".

"לא אקבל מצב של תיאום מחירים ועלייה כזו דרמטית במחיר", אמר כבל וציין כי ימשיך "לפקח ולוודא שמחירי הטיסות  בראש השנה הקרב ובא ישתנו לטובה יהיו סבירים תוך קיום תחרות אמיתית. רמות המחירים בראש השנה בטיסות לאומן עפו לשמיים וממש לא רק מסיבות של ביקוש והיצע. חשוב להדגיש שהטיסות לאומן כבר אינן נחלה של קבוצה קטנה בחברה הישראלית אלא שהיום זה חוצה את החברה הישראלית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן