"פסק זמן": ח"כ יעקב פרי הודיע על התפטרותו

פרי הודיע על פרישתו מהכנסת, ואמר: "גורמים שונים מנסים לקעקע את אמינותי". יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד: "תרומתו למען ביטחונה ישראל היא מהחשובות שידעה המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/02/18 15:03 כב בשבט התשעח

"פסק זמן": ח"כ יעקב פרי הודיע על התפטרותו
יעקב פרי, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

חבר הכנסת יעקב פרי מיש עתיד הודיע היום (ד') על התפטרותו מהתפקיד ופרישתו מהכנסת. בהודעה שפרסם כתב פרי: "מעולם לא הסתרתי את העובדה כי בעיות לב מנעו ממני להשלים שירות צבאי מלא. בחודשים האחרונים מנסים גורמים שונים לקעקע את אמינותי ופועלי רב השנים למען מדינת ישראל. כל חיי נלחמתי, פעלתי ואף נפצעתי במסגרת תפקידי בשירות הביטחון הכללי.

"לאור העובדה כי הפרסומים המגמתיים מטילים צל כבד על פועלי רב השנים למען ביצור ביטחונה של מדינת ישראל, וכמו כן על הערכים אותם מייצגת מפלגת יש עתיד, החלטתי לקחת פסק זמן מפעילותי הציבורית ולהגיש את התפטרותי מהכנסת", הוסיף.

במפלגת יש עתיד הגיבו על ההתפטרות המפתיעה ואמרו: "אנו מכבדים את החלטתו של פרי להתפטר מהכנסת. פרי שירת יותר מ 30 שנים בשב"כ, במהלכן אף נפצע קשה וחזר לשרות. תרומתו של פרי למאבק בטרור ולביצור בטחונה של מדינת ישראל עוד יעמדו לזכותו שנים רבות".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר כי "תרומתו של חבר הכנסת פרי למען ביטחונה ישראל היא מהחשובות שידעה מדינת ישראל.  אני מעריך את החלטתו של יעקב פרי המשקפת את ערכי יש עתיד והנורמות הציבוריות שחרטה על דגלה".

מי שתחליף את פרי בכנסת היא פנינה תמנו-שטה, ששימשה בעבר כחברת כנסת מטעם יש עתיד.

בחודש שעבר שודר בתוכנית "עובדה" תחקיר שבו נחשפו פרטים מחקירת שר הפנים אריה דרעי בשנת 1999, מהם עלה כי פרי, ששימש אז כראש השב"כ, הדליף לכאורה לדרעי מידע מחקירתו. על פי התחקיר, לדרעי הועברו פרטים מסווגים מהחקירה, בהם גם מידע על האזנות סתר שביצעה המשטרה במסגרת הפרשה.

לפיד יצא להגנתו של פרי לאחר שידור התחקיר, ואמר: "ידענו מראש שמהרגע שנתחזק בסקרים יחפשו אותנו, ואם מה שמצאו זה בדיקת פוליגרף מלפני 30 שנה, אז כנראה שאנחנו ישרים ונקיים".