ח"כ יוגב על כנס השדולה החילונית: "נשמעו שם עמדות שמאל אנטי דתיות"

בעקבות השתתפות סגנית היועל"מ סא"ל אושרת בכר בכנס השדולה החילונית, ח"כ מוטי יוגב דרש מהרמטכ"ל לבחון את השתתפותה. ארגון אחים לנשק קורא להדיח אותה

חדשות כיפה גלעד כהן 17/07/18 15:58 ה באב התשעח

ח"כ יוגב על כנס השדולה החילונית: "נשמעו שם עמדות שמאל אנטי דתיות"
מוטי יוגב, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

בכינוס בנושא "ההדתה בצה''ל" שקיימה השדולה החילונית בכנסת  היום (ג') בצהריים השתתפה גם סא"ל אושרת בכר, סגנית יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר. הקצינה הבכירה חשפה במהלך הכינוס, כי היא נמצאת בקשר שוטף עם מנכ''לית שדולת הנשים מיכל גירא-מרגליות ועם ''הפורום החילוני'' הנאבק נגד תופעות של ''הדתה'', כלשונו.

"יש לנו שיתוף פעולה עם הפורום החילוני וגורמים אזרחיים אחרים שפוקחים את עינינו", אמרה סגנית היוהל''ם. "אני ומיכל (מנכ''לית שדולת הנשים) מדברות כל יום, יש בדיחה כזו שחצי מהמשכורת אני צריכה לקבל ממנה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף את השתתפות הקצינה הבכירה בדיון של השדולה החילונית. ''השתתפות קצינה במדים בכנס בעל אופי פוליטי מובהק היא שערורייה. הרמטכ"ל לא היה מעלה בדעתו לאפשר השתתפות כזו בכנס פוליטי מהצד השני.'' כנראה שהפחד של הרמטכ"ל מארגוני הנשים ומהפלג החילוני קיצוני מקלקלת את השורה, מכניסה את צה"ל שוב למחלוקת ציבורית ופוגעת בחוסנו", אמר סמוטריץ'.

ח"כ מיכל רוזין ממרצ אמרה כי גם היא קיימה פגישות עם הרמטכ"ל כדי ליצור איזון. "הרמטכל צריך קבוצת לחץ מאיתנו. הרוב החילוני שותק. קבוצת לחץ שאומרת אנחנו רואים מה קורה ולא מוכנים לוותר, זה ייצר את האיזון"

סמוטריץ

ח"כ סתיו שפיר וח"כ בצלאל סמוטריץ'צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ח"כ מוטי יוגב אמר כי הוא "מתפלא על כך שבכנס פוליטי נגד ההדתה בצה"ל שהתקיים בכנסת, משתתפת נציגה במדים - סגנית היוהל"ם סא"ל אושרת בכר ואומרת באופן רשמי שהיא עובדת עם הפורם החילוני ושדולת הנשים ושצה"ל עצמו מזדהה עם העמדות שהובעו בשדולה".

עוד הוסיף יוגב: "באופן חד צדדי נשמעו שם עמדות שמאל ועמדות אנטי דתיות, שהקצינה הנ"ל מזדהה עם העמדות ותומכת בשדולה. אם זה לא להכניס מחלוקות במדים לצה"ל, אז מה זה?".

ארגון אחים לנשק טוען שיש להדיח את סא"ל בכר מתפקידה בעקבות השתתפותה בוועדה. "צה"ל הינו גוף א-פוליטי, הזרוע הביצועית הבטחונית של מדינת ישראל. ככזה, עליו להימנע מנקיטת עמדה בכל סוגיה פוליטית, מדינית או חברתית, שאינה קשורה לביצוע משימותיו. מאז ומעולם הקפידו על כך בצה"ל, ונמנעו מלעסוק בסוגיות כאלה. היום השתתפה קצינה במדים בכנס פוליטי בכנסת".

לדבריהם, "לא מדובר בוועדה ממונה, אלא כנס פוליטי לגמרי בנושא הדתה בצה"ל, בהשתתפות הפורום החילוני ושדולת הנשים. אנו קוראים להדחה מידית של הקצינה. בנוסף, לעצירה מידית של כל שיתוף פעולה בין קצינים בצה"ל לגורמים פוליטיים, כדוגמת הקרן החדשה. בפרט במטה היוהל"מ, שם זו לא פעם ראשונה שנחשף קשר כזהאת הפוליטיקה צריך להוציא מצה"ל, ומהר."

בארגון 'חותם' תקפו גם הם את סא"ל ואת הפיקוד הבכיר בצה"ל אשר "מאפשר השתתפות בכנס פוליטי רווי שנאה לחלקים נרחבים בציבוריות הישראלית". לדבריהם, "לא מובן הקשר שבין תפקיד היוהל"ם לבין נושא 'ההדתה'. האמירה של נציגת היוהל"ם מלמדת בצורה ברורה על ההשפעה ההרסנית שיש לארגוני הנשים הרדיקליים והפורום החילוני על צה"ל בנושאים הרחוקים מלהיות קשורים ל"צבא העם".

עוד אמרו בארגון כי "הגיע הזמן שבצה"ל יעסקו אך ורק בייעוד המקורי של הגנת על מדינת ישראל, ולא ישתפו פעולה עם גורמים שעסוקים בליבוי שנאה. אין מקום בצה"ל לגורמים המבקשים להחדיר אג'נדות ליברליות זרות לציבור בישראל דרך המסגרת הצבאית".