ח"כ יוגב על חבירה לעוצמה יהודית: "מקווה שנסגור את העניין בהקדם"

בניגוד לדברים שאמר לאחרונה לחדשות כיפה, מספר 2 ברשימת הבית היהודי לא שולל חיבור למפלגתם של בן גביר ובן ארי. בסביבתו ציינו כי שינה את דעתו לאחר שהבין את חשיבות המהלך לטובת הציונות הדתית

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 12/02/19 09:11 ז באדר א'

ח"כ יוגב על חבירה לעוצמה יהודית: "מקווה שנסגור את העניין בהקדם"
ראשי 'עצמה יהודית' ד"ר מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר, צילום: Hadas Parush/Flash90

מספר 2 ברשימת הבית היהודי, ח"כ מוטי יוגב, התייחס אמש (ב'), בשיחה בפני קהל עם מוגבלויות ברמת תפקוד גבוהה במכון פוירשטיין שבירושלים, למצבה הפוליטי של הציונות הדתית והפתיעה כשהביע תמיכה בחיבור למפלגת עוצמה יהודית.

כשנשאל האם מפלגתו תסכים לחיבור עם מפלגתם של מיכאל בן טרי ואיתמר בן גביר הוא ענה, "יכול להיות, מקווה שנסגור את העניין בהקדם".

יש לציין כי עד לא מזמן שלל יוגב מהלך שכזה ורק לפני כשבועיים, בסבב ראיונות של מועמדי הבית היהודי שנערך במערכת כיפה, הוא ציין כי החבירה לליכוד עדיפה עליו מאשר זו עם עוצמה יהודית. בסביבתו של יוגב מסרו לחדשות כיפה כי לאחרונה הוא הבין את הצורך בחיבורים כוללים בין מפלגות הציונות הדתית, למען שיפור מצבו הפוליטי של הציבור הדתי לאומי.

במהלך השיחה המשיך יוגב במתקפה על ראש הימין החדש כשאמר כי "בנט לא היה מחובר לתפיסת העולם של הבית היהודי ולא רצה להיות מחובר לצורכי המגזר הציוני-דתי ויותר חשוב לו להיות ראש הממשלה. הציונות הדתית רוצה להשפיע מרוחו על מישורי המדינה. הוא לא היה נאמן לציבור ולא לאנשים ומחפש כוכבים שעולים ונופלים. מאחל לו הצלחה".

בנוגע לאפשרות שמפלגתו תפרוש מהממשלה, במידה ויוגש נגד נתניהו כתב אישום, אמר כי "מדובר באדם אינטליגנט ברמות הגבוהות ביותר. אני לא אמהר לאבד עוד ראש ממשלה כזה. אני חושב, לא יודע את הכול, שחלק מההאשמות נגדו הם שטויות. כל עוד הוא לא יואשם, נשב בקואליציה בראשותו. ניסיוננו מראה שמאשימים אנשים לפעמים בלי הוכחות. כל עוד לא יופלל נשב בממשלה ונמשיך לקדם את מדינת ישראל".

חבר הבית היהודי במהלך השיחה

חבר הבית היהודי במהלך השיחהצילום: דוברות ח"כ יוגב

יוגב נשאל על הדרך שבה ניתן להשכין שלום בתוך החברה הישראלית ומחוצה לה עם הפלסטינים וציין כי "אנחנו צריכים לאהוב יותר אחד את השני. יש ח"כית בשמאל, במרצ, מיכל רוזין. אנחנו חלוקים לגבי מה צריך לעשות ביהודה ושומרון, אבל מצאנו מכנה משותף בנוגע לפגיעה בנערות וקידמנו יחד חוק שיעזור בזה. לגבי הערבים, זה שונה. הם מבינים כוח. אצלנו מבינים חיוך, אצלם אם הם משתוללים צריך לתת להם מכה בראש ולחזק את ההרתעה. למשל בעזה, ביד ימין לפגוע בראשים שלהם - אנחנו לא עושים את זה מספיק - וביד שמאל לעזור לאוכלוסייה, לסייע הומניטרית".

אחת הנוכחות ביקשה ממנו שיביע את עמדתו בכל הקשור לשיפור מצבם של האנשים עם מוגבלויות בישראל וחבר הבית היהודי ענה כי היה "חבר בוועדת עבודה ורווחה וחבר בוועדה למען זכויות הילד. ככל שנחשפים יותר, יש יותר רצון. כדאי להזמין הנה יותר ח"כים שיעשו סיבוב ויחשפו לצורך. ככל שאנשים מכירים, הלב שלהם נפתח. כל אחד יכול לדרוש יותר תקציבים ועשייה, בראש שרי העבודה והרווחה, שר האוצר. מכוח החשיפה ייווצרו יותר משאבים".