ח"כ יוגב נגד העליון: משתף פעולה עם הרצח הבא

בעקבות צו הביניים שהוציא בג"ץ בעניין הריסת ביתו של המחבל מברקן, ח"כ מוטי יוגב תוקף את ההחלאה ואומר: "בית המשפט העליון משתף פעולה עם הרצח הבא"

חדשות כיפה גלעד כהן 08/11/18 20:25 ל בחשון התשעט

ח"כ יוגב נגד העליון: משתף פעולה עם הרצח הבא
ח"כ מוטי יוגב, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

אחרי שבית המשפט העליון הורה לעצור את הריסת בית המחבל משוויכא, ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) תוקף את ההחלטה ואומר כי: "בהחלטתו, בית המשפט העליון משתף פעולה עם הרצח הבא. בכל פעם שמערכת המשפט מעכבת את הריסת בתי המחבלים ומונעת גירוש משפחות מחבלים, היא פוגעת בהרתעה הישראלית".
המחבל שביצע את הפיגוע בברקן, בו נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל 'הי"ד ואת זיו חג'בי הי"ד, עדיין לא נתפס. לבקשת מערכת המשפט, שלשום הוצא צו הריסה חלקי לבית המחבל, שכולל רק את קומת המרתף ואת קומת הקרקע, אך לא את הקומה העליונה בבית.
יוגב הוסיף: "לצערי, המצב כיום הוא שבמקום שמדינת ישראל תרתיע את המחבלים, מדינת ישראל מורתעת מפני בג"ץ.
"אני מתכוון להמשיך לפעול להגברת ההרתעה, יחד עם השר בנט, באמצעות שני החוקים שהעליתי - גירוש משפחות מחבלים לאזור אחר בתוך יהודה ושומרון והריסת בתי מחבלים בתוך 72 שעות".

כזכור, בג"ץ הוציא צו ארעי לעצירת הריסת בית המחבל מברקן עד לקיום דיון בתיק, בעוד שבועיים. צו ההריסה ניתן שלשום על ידי אלוף פיקוד מרכז נדב פדן, והשופטים הטילו צו ארעי על ההריסה אחרי שבני משפחתו עתרו לבג"ץ ודרשו למנוע אותה. השופטים הורו למדינה להשיב תוך עשרה ימים לעתירה. 

גם באיחוד הלאומי הגיבו בחריפות להחלטת בגץ לעצור את הריסת בית המחבל מברקן: "את שופטי המדינה היהודית כבר לא מעניין הצדק. הרי הריסת בתים הוכחה בעבר כמרתיעה טרור, לכן הכניעה של שופטי בגצ לכל גחמה של משפחות מחבלים מסייעי טרור מוכיחה שכנראה בבג"צ חיי יהודי לא שווים הרבה. כנראה שבאמת שופטי ישראל שינו את פניהם הציוניות.  לצערנו בטענות סרק משפטיות, פעם אחר פעם, הם מונעים ממדינת ישראל להלחם בטרור."