סמוטריץ': "הורדת אחוז החסימה ישמור על שלטון הימין"

על רקע כוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבחון מהלך להורדת אחוז החסימה בבחירות לכנסת בחצי אחוז אומר היום (ב') ח"כ בצלאל סמוטריץ' כי הורדת אחוז החסימה היא צעד חיוני לשמירה על שלטון הימין שישקף את הרוב האמיתי בעם, וימנע בזבוז קולות

חדשות כיפה גלעד כהן 17/09/18 15:19 ח בתשרי התשעט

סמוטריץ': "הורדת אחוז החסימה ישמור על שלטון הימין"
ח"כ סמוטריץ', צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

כוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבחון מהלך להורדת אחוז החסימה בבחירות לכנסת בחצי אחוז מקבלת כצפוי תמיכה מהקואליציה והתנגדות מהאופוזיציה.

כזכור, בשיחה שקיים ראש הממשלה עם ראשי הקואליציה אמש (א') אמר נתניהו כי בכוונתו לבחון את האפשרות להוריד את אחוז החסימה וכי המהלך חייב להתבצע בהסכמה של כל מפלגות הקואליציה. גורמים פוליטיים אמרו כי נתניהו בוחן את היוזמה בשבועות האחרונים לקראת הרכבת ממשלה חדשה לאחר הבחירות.

יו"ר הקואליציה, דודי אמסלם אמר הבוקר בתגובה לכוונתו של ראש הממשלה כי בבחירות האחרונות המחנה הלאומי איבד 150 אלף קולות בגלל אחוז החסימה ולכן צריך לשנות את זה.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד

יו"ר יש עתיד יאיר לפידצילום: יונתן סינדל פלאש 90

יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד אמר דווקא כי יש להעלות את אחוז החסימה ל-5%. ‏״את אחוז החסימה לא צריך להוריד אלא להעלות ל-5% לפחות. כנסת ישראל לא  צריכה להתפצל לעוד ועוד מפלגות קטנות רק כי זה נוח לנתניהו לפלג אותנו עוד יותר." דברי לפיד.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי התייחס אף הוא לכוונתו של ראש הממשלה ואמר כי הורדת אחוז החסימה היא צעד חיוני לשמירה על שלטון הימין שישקף את הרוב האמיתי בעם, וימנע בזבוז קולות. "בכל מערכות הבחירות האחרונות הימין איבד בין שלושה לארבעה מנדטים. אני קורא לכל ראשי המפלגות להתעלות מעל לשיקולים פוליטיים ואישיים צרים ולגלות אחריות לאומית." כך סמוטריץ'.