ח"כ טיבי: "נעמי שמר התעלמה מהפלסטינים". צפו בתשובתה של המשוררת

חבר הרשימה המשותפת זעם על בחירת השיר "ירושלים של זהב" בציון כ"ט בנובמבר שנערך באו"ם, "ירושלים עשויה היום ממחסומים, כדורים וכיבוש. לא אור ולא זהב". שמר השיבה בעבר לטענה דומה שהעלה עמוס עוז

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/11/17 08:56 יב בכסלו התשעח

ח"כ טיבי: "נעמי שמר התעלמה מהפלסטינים". צפו בתשובתה של המשוררת
לא היה משכנע את שמר. ח"כ טיבי, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

השבוע צוין כ"ט בנובמבר בטקס מיוחד באו"ם בהשתתפות הזמרת נינט טייב ששרה את השיר "ירושלים של זהב". ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת לא אהב את בחירת השיר וטען כי "ירושלים עשויה היום ממחסומים, כדורים וכיבוש. לא אור ולא זהב".

טיבי אמר את הדברים במהלך ועידת פלסטין שהתכנסה גם היא באו"ם, לציון יום הסולידריות שהארגון מקיים בכל שנה, ותקף את מחברת השיר, "נעמי שמר כתבה שכיכר העיר ריקה, והתעלמה מהפלסטינים שהתפללו ברחובות".

עוד הוא אמר, כפי שפורסם הבוקר (חמישי) ב'ynet' כי "המשורר תמים ברגותי יותר דייק כשכתב: 'להקים מדינה פלסטינית עצמאית כדי שכולנו, פלסטינים וישראלים נזכה לשלום, אור וקדמה והאזור כולו ייהנה מכך'".

יש לציין כי טיעונו של סגן יו"ר הכנסת אינו חדש וכבר מיד בתום מלחמת ששת הימים טען הסופר עמוס עוז טענות דומות כנגד שמר. לדבריו, כפי שכתב בשנת 1967 בעיתון 'דבר', שורת השיר "יבשו בורות המים, כיכר השוק ריקה", מתעלמת מעצם קיומם של הפלסטיני בירושלים ובארץ ישראל. המשוררת, שהלכה לעולמה בשנת 2004, גיבשה עם השנים תשובה מעניינת שיכולה לעניין גם את ח"כ טיבי.