ח"כ דיכטר הותקף בטקס הענקת מלגות לבני העדה הדרוזית

ח"כ דיכטר נאם באירוע הענקת מלגות לזכר לוחם סיירת מטכ"ל סלים שופי. פעילים דרוזים התפרצו לבמה וקראו לעברו 'נאצי, גזען'

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/18 22:00 כא באב התשעח

ח"כ דיכטר הותקף בטקס הענקת מלגות לבני העדה הדרוזית
התפרצות לעבר דיכטר, צילום: ניר כפרי

80 בנות ובני העדה הדרוזית ששוחררו לאחרונה מצה"ל או שרות לאומי, התכנסו הערב (חמישי) במכללת אורט בראודה שבכרמיאל לטקס קבלת מלגת הלימודים של הקרן לידידות על שם סלים שופי ז"ל, לוחם סיירת מטכ"ל האגדי שאף הציל את חיי רה"מ נתניהו ואשר שימש כראש עיריית מג'דל שמס.

במהלך נאומו של ח"כ אבי דיכטר באירוע, התפרצו לבמה מספר פעילים במאבק נגד חוק הלאום ובראשם ד"ר אמיר חניפס, שהיה חלק מצוות מטעם העדה בדיונים לקראת חקיקת החוק. אדם נוסף קרא לעבר דיכטר: "גזען" ו"נאצי". שוטרים שהוזעקו למקום הרחיקו את המפגינים.

ח"כ דיכטר התייחס בנאומו לתקיפה: "דבר אחד לא יעבור בשקט. לי לא יקראו "נאצי"! - לא יהודי, לא ערבי, לא מוסלמי, ולא דרוזי. אני את המשפחה שלי איבדתי על ידי הנאצים שרצחו את המשפחה של אימא שלי ואת המשפחה של אבא שלי. לי קוראים אברהם משה וזה השם של הסבא שלי שנרצח על ידי הנאצים! אבל זה יהיה סיפור אישי ביני לבין מי שקרא לי "נאצי". זה לא סיפור ביני לבין העם הדרוזי. זה ביני לבין האיש עצמו."

הרב יחיאל אקשטיין, נשיא 'הקרן לידידות', המקורב מאוד לראשי העדה הדרוזית ואשר היה לרב הראשון לזכות באות יקיר העדה, ניסה במהלך האירוע להרגיע את הרוחות. "חוק הלאום שעבר בכנסת הותיר אתכם יחד עם אלפים רבים מקרב המיעוטים בישראל שמבקשים להשתלב בחברה הישראלית ולהיות חלק אינטגרלי ממדינת ישראל במבוכה ומצוקה.