ח"כ בצלאל סמוטריץ' ל'כיפה': "המצע החברתי שלנו יהודי. לא פופוליסטי"

חבר הכנסת מטעם האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' אומר היום (ה') ל'כיפה' כי המצע החברתי של האיחוד הלאומי שונה ב-180 מעלות מהרעיונות של ש"ס או של 'כולנו'. "כל מי שאומר שאפשר לפתור את כל הבעיות הכלכליות במדינה הוא פופוליסט"

חדשות כיפה גלעד כהן 30/08/18 16:54 יט באלול התשעח

ח"כ בצלאל סמוטריץ' ל'כיפה': "המצע החברתי שלנו יהודי. לא פופוליסטי"
ח"כ בצלאל סמוטריץ', צילום: פלאש 90

בשבוע שעבר פורסם ב'כיפה' כי מפלגת האיחוד הלאומי השיקה תכנית חברתית חדשה הנקראת 'תוכנית חברתית-יהודית'. בראיון לאתר 'כיפה' אמר ח"כ בצלאל סמוטריץ', חבר הכנסת מטעם האיחוד הלאומי כי המצע החברתי של מפלגת האיחוד הלאומי שונה ב-180 מעלות ממצעים חברתיים כמו של ש"ס או של מפלגת כולנו. "אנחנו לא פופוליסטיים. יש לנו מצע חברתי שיעשה טיפול שורשי בעוני, יסייע לאנשים עם מוגבלויות ויעודד יציאה לעבודה של אוכלוסיית הנכים."


"הפגנות הנכים הם הדוגמה הקלאסית לכך שהמדינה לא פועלת כמו שצריך בעניין. לפי המצע שלנו החלוקה צריכה להיות פרסונאלית ולא חלוקה גורפת לנכים. אם יש נכה שיש לו נכסים ורכבים יקרים, למה שהוא יקבל בדיוק את אותו סכום כסף של הנכה שאין לו מה לאכול רק בגלל שהוא נכה?" 
ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר ל'כיפה' כי אחרי שהאיחוד הלאומי הציג מצע מדיני ביטחוני ומצע בנושא דת ומדינה, הגיע הזמן גם להרים את הדגל החברתי יהודי. "שלושת הדגלים, שלושת הנושאים לא מתנגשים אחד בשני. מפלגת האיחוד הלאומי יכולה להניף את הדגל המדיני, היהודי והחברתי ביחד בלי שאף דגל או נושא יפגע". 


על הקולות שנשמעות כי ח"כ סמוטריץ' יירש את יו"ר האיחוד הלאומי, השר אורי אריאל אומר ח"כ סמוטריץ' כי "אנחנו לא נמצאים בתקופה של בחירות. אורי הוא איש יקר שתורם המון לעם ישראל. ברגע שבחירות יהיו על הפרק אני אשקול את צעדיי. בינתיים אין מה לדבר על פריימריז באיחוד הלאומי."


בחזרה לתכנית החברתית של האיחוד הלאומי, 'תוכנית חברתית-יהודית'. התכנית מתחלקת למספר פרקים ועוסקת בין היתר בהקלה ביוקר המחיה, בסיוע לעסקים קטנים ובינוניים, בקידום צעירים, במדיניות רווחה הגיונית ומתאימה יותר , טיפול שורשי בעוני, סיוע לאנשים עם מוגבלויות ועידוד יציאה לעבודה של אוכלוסיית הנכים, סיוע לאזרחים ותיקים, יישוב חבלי ארץ מרוחקים בגליל ובנגב ועוד.
בתכנית מפורטים צעדים שיובילו להכנסות למדינה, למשל איחוד רשויות מקומיות, בידול בתקציב לנכי צה"ל לוחמים ועוד, לצד חלוקה צודקת יותר של התקציב, למשל שינוי שיטת הקיזוז בקצבאות לנכים היוצאים לעבודה שתעודד יציאה לעבודה, תקצוב דיפרנציאלי של שירותי הרווחה ברשויות המקומיות, תמיכה נרחבת יותר במשרתי המילואים וכו


ח"כ סמוטריץ' אומר ל'כיפה' כי הציונות הדתית תמיד הייתה חברתית. "השירות הלאומי, הגרעינים התורניים הם דוגמאות מצוינות לכך שהציונות הדתית מתוך תפיסת עולם יהודית תורמת ועוזרת. אפשר לראות גם את ריבוי העמותות שתורמות ועוזרות כמו עמותת 'פעמונים' שיודעות למצוא פתרונות לאזרחים שקשה להם. זה נכון ובסדר שהציונות הדתית השקיעה גם בבניית אליטה, לפירמידה צריך לבנות גם ראש."


"המצע שלנו לא בא לפטור את כל הבעיות שבעולם ולחלק כסף בלי לחשוב מקופת המדינה. אנחנו מציעים לתת חכה למי שצריך וללמד אותו לדוג. כל מי שאומר שהוא יכול לפטור את כל הבעיות הכלכליות במדינה, מקשקש. תמיד יהיו פערים ותמיד יהיו אנשים מוכשרים יותר ומוכשרים פחות."