ח"כ אלי בן דהן עומד לפני חקירה?

התנועה לאיכות השלטון שיגרה מכתב לשופט מלצר ובו דרשה לחקור את סגן השר בן דהן, ולבחון את כוונותיו הפוליטיות ביום שאחרי הבחירות

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 05/03/19 16:19 כח באדר א'

ח"כ אלי בן דהן עומד לפני חקירה?
אלי בן דהן. השיריון בליכוד בסכנה?, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

לקראת הדיון היום בוועדת הבחירות: התנועה לאיכות השלטון מבקשת מוועדת הבחירות הראשית לחקור את ח"כ אלי בן דהן, ששוריין במקום ה-28 בליכוד על פי ההסכם בין נתניהו לרב רפי פרץ. 

התנועה שיגרה מכתב לשופט מלצר, יו"ר וועדת הבחירות, וביקשה כי במסגרת החקירה יתקבלו מסגן השר בן דהן הבהרות על התמודדותו במסגרת הרשימה המשותפת עם הליכוד ועל כוונותיו הפוליטיות ביום שאחרי הבחירות.


להורדת הקובץ

היום (ג') אמור השופט מלצר לבחון את העתירה נגד הסכם בין מפלגת הליכוד ומפלגת האיחוד מפלגות הימין  חוקי וקביל. במסגרת ההסכם הוחלט כי בתמורה להסכמת הבית היהודי להתאחד עם מפלגת עוצמה יהודית, ישוריין המקום ה-28 בליכוד לאחת מהמועמדים בבית היהודי, ולאחר הבחירות הוא יחבור חזרה למפלגתו המקורית. כך הרווחה המפלגה הסרוגה עוד קול בכנסת הבאה. ההסכם כלל התחייבות של נתניהו למנות את ראשי הבית היהודי-איחוד לאומי לשרים בכירים. 

כחלק מההסכם, הגיע בן דהן אמש (ב') לפתיחת הקמפיין של הליכוד, ונאסר עליו להשתתף בקמפיין הבחירות של הבית היהודי. בנוסף הליכוד ואיחוד מפלגות הימין חתמו על הסכם עודפים בין המפלגות.