ח"כים בבית היהודי נגד בנט?

על רקע דיווחים כי ח"כים במפלגתו של שר החינוך מאשימים אותו בהתדרדרות לעבר בחירות, בגלל דרישתו לקבל את תיק הביטחון, יו"ר הקואליציה דודי אמסלם טוען זאת במפורש, "מסכסך וחצוף ברמות שלא ראיתי דברים כאלה"

חדשות כיפה יהונתן קליין 18/11/18 09:04 י בכסלו התשעט

ח"כים בבית היהודי נגד בנט?
אז מי אשם בבחירות? השר נפתלי בנט, צילום: הדס פרוש פלאש 90

הבוקר (א') פורסם ב'כאן' כי ח"כים בבית היהודי מאשימים את בנט כי האולטימטום שהציב לקבלת תיק הביטחון כתנאי להמשך קיומה של הממשלה הביא להתדרדרות הפוליטית שמובילה לבחירות. נראה כי אם אכן, כצפוי, יוקדמו הבחירות, בנט ייאלץ להתמודד עם אופוזיציה גם מבית, בנוסף לקמפיין הבחירות. בלשכת בנט הגיבו: "עמדת הסיעה התקבלה בהצבעה פה אחד, לאחר דיון פתוח בו כל ח״כ הביע את עמדתו".

בתוך כך, ח"כ מוטי יוגב כתב אמש (מוצ"ש) בטוויטר כי על אף הצורך ביציבות שלטונית, התפטרותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן מן הממשלה מחייבת הליכה לבחירות. יש לציין, כי יוגב תמך בדרישת בנט לקבל את תיק הביטחון, אך גרס כי בעת הזו הליכה לבחירות היא האפשרות העדיפה.

"האתגרים הביטחוניים, החברתיים והאחרים, בפניהם עומדת מדינת ישראל, הם רבים וגדולים". כתב יוגב, "מציאות זו מחייבת יציבות שלטונית. לשם כך צריך היה לעשות כל מאמץ למנוע בחירות מוקדמות, להמשיך ולנהל את המדינה באחריות. מרגע ששר הביטחון לשעבר, בחר לעזוב את הגה האחריות הלאומית, נוצר מצב של ממשלה עם רוב של 61, שלא ברור האם תצליח לתפקד בשנת בחירות".

לדבריו, "הבית היהודי בחר לקחת אחריות. על כן אל מול האתגרים, ראוי שיסוכם תאריך בחירות מוקדם ככל האפשר, בחירות בהן בע"ה נגדיל את כוחנו ואת השפעתנו בתחומים רבים, בממשלה הבאה שתקום". יש לציין כיו כי למרות הדברים, יוגב תמך בדרישת בנט לקבל את תיק הביטחון.

אמסלם נגד בנט

יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם (ליכוד) התראיין הבוקר ל'כאן' וטען כי לא ניתן למנוע הליכה בחירות, והפנה את האצבע אל יו"ר הבית היהודי; "הולכים לבחירות בגלל נפתלי בנט. הוא העליב, סנט והשפיל את אביגדור ליברמן במשך שמונה חודשים", טען אמסלם.

אמסלם הוסיף לתקוף את שר החינוך ואמר כי "אתמול הגדיל לעשות וחילק לנו ציונים שאנחנו לא ממשלה ימנית, מחר הוא יגיד שהוא הקים את המדינה. נפתלי מסכסך וחצוף ברמות שלא ראיתי דברים כאלה", תקף אמסלם.

"באופן אישי המגעים נראים לי על גבול החסר סיכוי", אמר יו"ר הקואליציה על השיחות בין ראשי המפלגות על המשך קיום הממשלה.