ח"כיות מגיעות לתיכונים בהן למדו - במסגרת המאבק באלימות נגד נשים

בעקבות רציחות נשים בתקופה האחרונה, ומספר הנשים שנרצחו מתחילת השנה שעומד כבר על 24, פתחו חברות כנסת ביוזמת 'ח"כיות חוזרות לתיכון', בהן הן מגיעות לתיכונים בהן למדו ומדברות עם התלמידות והתלמידים על המאבק באלימות.

חדשות כיפה יהונתן קליין 29/11/18 13:19 כא בכסלו התשעט

ח"כיות מגיעות לתיכונים בהן למדו - במסגרת המאבק באלימות נגד נשים
ח"כ רחל עזריה בשיחה עם תלמידים, צילום: דוברות

חברות הכנסת - עליזה לביא, יפעת שאשא ביטון, מירב בן ארי, מרב מיכאלי, יעל כהן פארן ורחל עזריה - נפגשו עם תלמידי בתי הספר התיכוניים בהם למדו, במסגרת יוזמת "ח"כיות חוזרות לתיכון", לשיח משותף על ההתמודדות עם סוגי האלימות השונים - אלימות פיזית, מילולית, כלכלית, מינית ווירטואלית (ברשת האינטרנט), היקף התופעה, הגורמים המובילים לאלימות, חשיבות הצורך בפניה לגורמי סיוע וחשיבה משותפת עם התלמידים כיצד ניתן לעורר מודעות בתחום.

(צילום: דוברות עליזה לביא)

ח"כ עליזה לביא: "ח"כיות חוזרות לתיכון" - היוזמה לחזור לתיכון נולדה מתוך רצון לדבר עם התלמידים ישירות וללא מתווכים. גם להקשיב להם ולהביא את הקולות ואת הצרכים מהשטח, לחדרי הוועדה ולדיונים בכנסת. וגם לשתף אותם בפעילות שלנו בכנסת למיגור אלימות".
לדברי ח"כ לביא, "חקיקה אינה מספיקה. חוק הסרטונים שאוסר הפצת תכנים מיניים, החוק נגד הטרדה מינית או החוק שיאסור צריכת זנות חייבים להיות מלווים בחינוך, במודעות ובהטמעה כבר מגיל צעיר. ילדינו, דור העתיד, צריכים לדעת, כי אלימות מכל סוג היא התנהגות מזיקה, מבחינה פיזית ורגשית, ובעלת השלכות הרסניות לנפש האדם". 

ח"כ מרב מיכאלי עם תלמידות

ח"כ מרב מיכאלי עם תלמידותצילום: דוברות

עוד הוסיפה לביא: "שמחה על שיתוף הפעולה עם משרד החינוך, ומודה למנכ"ל אבוהב על הדלת שפתח למיזם המשותף שנולד. המפגשים בין חברות הכנסת שמיד נרתמו ושמחו לחזור לתיכון בו למדו - ירחיבו את הפעילות הבית ספרית לרגל יום המאבק הבינלאומי לאלימות נגד נשים, ויגדילו את ההיכרות של התלמידים עם עבודת הכנסת".

ח"כ רחל עזריה בשיחה עם תלמידים

ח"כ רחל עזריה בשיחה עם תלמידיםצילום: דוברות