סערה באוניברסיטת בר אילן: "בשעות עצרת הזיכרון הלימודים יתקיימו כרגיל"

באוניברסיטת בר אילן הסבירו כי בעקבות לו"ז הלימודים הצפוף, לא יהיו הפסקות בלימודים במהלך הטקסים של יום השואה. בארגון "אם תרצו" תקפו: "מדובר באותו מוסד שקרא למרצים לאפשר לסטודנטים להיעדר משיעורים כדי להשתתף בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/05/24 14:55 כח בניסן התשפד

סערה באוניברסיטת בר אילן: "בשעות עצרת הזיכרון הלימודים יתקיימו כרגיל"
אוניברסיטת בר אילן, צילום: ויקיפדיה, אוניברסיטת בר-אילן cc-by-sa

סערה התרחשה היום (ב') באוניברסיטת בר אילן לאחר שלסטודנטים נאמר כי השנה לא יתקיימו הפסקות בזמן טקסי יום השואה. באוניברסיטה הסבירו כי הדבר מגיע ברקע לו"ז הלימודים הצפוף בעקבות המלחמה. נדגיש כי טקסי הזיכרון התקיימו באוניברסיטה כמדי שנה בהשתתפות עובדי המוסד.

ההודעה שעצבנה את הסטודנטים

בלוח הזמנים האקדמי שנשלח לסטודנטים נכתב: "השנה, בשעות של עצרות הזיכרון הלימודים יתקיימו כרגיל ולא תתקיימנה הפסקות לימודים", אך לא כולם קיבלו בהבנה את החלטת האוניברסיטה וחלק מהסטודנטים זעמו על ההחלטה. בארגון אם תרצו הוציאו הודעה התוקפת את החלטת האוניברסיטה.

"האוניברסיטה מנסה לצמצם נוכחות בטקס החשוב"

"הסברי האוניברסיטה מביכים ומבישים. בתירוצים על המלחמה אי אפשר להסביר מדוע בר אילן בחרה לחלל את היום הקדוש. במקום לעודד סטודנטים ומרצים להשתתף בטקס האוניברסיטה מנסה לצמצם נוכחות בטקס החשוב".

עוד הוסיפו ב"אם תרצו": "נזכיר כי מדובר באותו מוסד שקרא למרצים לאפשר לסטודנטים להיעדר משיעורים כדי להשתתף בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית. אבל כאן מדובר על טקס יום השואה, כנראה פחות חשוב להם".