משרד החינוך מחזיר את המסעות לפולין - כך ישפיע המצב הביטחוני

משרד החינוך מודיע כי המסעות לפולין יחזרו החל מהקיץ הקרוב, זאת לאחר עבודת מטה במשרד והתאמת התכנים ומטרות המסעות. השר קיש: "המסע לפולין מאפשר לתלמידים להנציח את קורבנות השואה, להיחשף לזוועות שהתרחשו ולהוכיח את הניצחון והתקומה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/24 13:24 כה באדר א'

משרד החינוך מחזיר את המסעות לפולין - כך ישפיע המצב הביטחוני
המסע לפולין., צילום: פלאש 90. יוסי זליגר

משרד החינוך הודיע היום (ג') על חידוש משלחות התלמידים לפולין, כאשר המשלחות הראשונות מתוכננות לצאת בקיץ הקרוב. ההחלטה על חידוש המסעות התקבלה לאחר שהושלם המהלך הפדגוגי לבחינת והתאמת מטרות ותכני המסע. לאחר שההיתכנות להוצאת מסעות נבדקה ואושרה בתחומי הביטחון וההערכות הלוגיסטית.

המסעות יחזרו בקיץ הקרוב בכפוף למצב הביטחוני

יחד עם זאת המצב הביטחוני ייבדק על בסיס קבוע וייתכנו שינויים בהתאם להמלצת הגוף האחראי ולכן על מנת לצמצם נזק כלכלי להורים, שילדיהם מתוכננים לצאת למשלחות, משרד החינוך ממליץ להורים לדאוג לביטוחי הביטול המתאימים.

תלמידים בפולין

תלמידים בפולין, צילום: פלאש 90. יוסי זליגר

לאור החשיבות שהמשרד מייחס לשימור המפעל החשוב להנצחת זיכרון השואה והתקומה, הוא מעודד את בתי הספר שרוצים להוציא מסעות בקיץ להתחיל בהכנת התלמידים ולבנות אותה באופן כזה שההכנה עומדת בפני עצמה, גם אם בסופו של דבר לא תתאפשר הנסיעה לפולין. בהודעת המשרד נכתב: "המשרד רואה את הכח בלספר את סיפורהם של שורדות ושורדי השואה שבחרו לחזור ולחיות, בנו את חייהם מחדש ותרמו רבות להקמתה של מדינת ישראל ולרוחה וצביונה של החברה הישראלית".

"בייחוד לאחר ה-7 באוקטובר"

שר החינוך, יואב קיש הוסיף: "המסע לפולין מאפשר לתלמידים להנציח את קורבנות השואה, להיחשף לזוועות שהתרחשו ולהוכיח את הניצחון והתקומה על הניסיון להשמיד את העם היהודי. בייחוד לאחר ה-7 באוקטובר ישנה חשיבות עליונה ללמידה אודות העם היהודי, קורותיו וחשיבותה של הקמת מדינת ישראל".