אלפיים שקלים לכל מורה - התקדמות במו"מ עם ארגון המורים

גורמים המעורבים במשא ומתן בין משרד האוצר לארגון המורים טוענים כי חלה התקדמות והוסכם על מתווה שיוסיף 2,000 שקלים לשכר המורים, אין תמימות דעים על תוקף ההסכם | בארגון המורים מכחישים: "השביתה תלויה ועומדת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/23 15:19 יג באלול התשפג

אלפיים שקלים לכל מורה - התקדמות במו"מ עם ארגון המורים
תיכון, אילוסטרציה, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

יומיים לפתיחת שנת הלימודים והמו"מ בין ארגון המורים למשרד האוצר בעיצומו כאשר הצדדים מנסים להגיע לפשרה שתמנע את השביתה בתיכונים. על פי גורמים המעורבים במשא ומתן חלה התקדמות בשיחות והוסכם על מתווה פשרה הכולל תוספת 2,000 שקלים למורה, הסכם לשש שנים ותוספת של שעת לימוד פרונטלית כנגד שלוש שעות פרטניות.

ארגון המורים: "השביתה תלויה ועומדת"

בארגון המורים הכחישו את הדיווחים על פשרה מתקרבת ומסרו: "יש סעיפים רבים שלא נענו ועדיין לא נדונו, אנו מקיימים מו"מ ללא פשרות, כרגע לא נוכל לאשר אף מידע, השביתה תלויה ועומדת". נציגי משרדי האוצר והחינוך וארגון המורים צפויים להיפגש היום (ד') ב-15:00 בניסיון למנוע את השביתה בתיכונים וזאת בשל פערים כספיים בין האוצר והמורים - פערים שמסתכמים במיליארדי שקלים. אתמול נפגשו הצדדים לפגישה שארכה כ-12 שעות.

רן ארז, יו"ר ארגון המורים. הפסיד בעתירה

רן ארז, יו"ר ארגון המורים. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר החינוך: "אין שום סיבה לדאוג"

נזכיר כי שר החינוך יואב קיש התראיין השבוע ב"כאן רשת ב" ואמר כי "הגנים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים מתחילים ללמוד באחד בספטמבר, אין שום סיבה לדאוג. אנחנו עושים את מרב המאמצים ואני לא חושב שזה בלתי נמנע, ההפך, זה הזמן העיקרי להצליח להגיע להסכם. המשא ומתן אינטסיבי לא מעט זמן. כל מו"מ יש בו התכנסות לקראת תאריך הדד ליין".

סגן שר הבריאות יואב קיש

שר החינוך יואב קיש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ויכוח על תוקפו של ההסכם

חוץ מהפערים הכספיים בין הצדדים, אתגר נוסף הוא תוקפו של ההסכם. בארגון המורים מבקשים הסכם קצר שיחודש בשנים הקרובות, בעוד שבמשרד האוצר מעוניינים לחתום על הסכם שיחזיק עד שנת 2028. נציין כי בעיתוני סוף השבוע הופיעה השבת מודעה מטעם ארגון המורים לפיה "סמוטריץ' מפקיר את החינוך בישראל".