הוכרזו הזוכים בתחרות החיבורים התורניים של מפעל הפיס

פרסים בסך עשרות אלפי שקלים - הוכרזו עשרת הזוכים והזוכות בתחרות החיבורים התורניים של מפעל הפיס לציבור הדתי לאומי. המנכ"ל בני דרייפוס: "מפעל הפיס שם דגש נרחב גם על עולם הרוח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/08/23 15:05 ל באב התשפג

הוכרזו הזוכים בתחרות החיבורים התורניים של מפעל הפיס
מנכל מפעל הפיס בביקור אצל ראש ועדת השיפוט הרב יעקב שפירא, צילום: איקי מימון

לאחר סיום שלבי הבחינה והבדיקה, הוכרזו עשרת הזוכים והזוכות בתחרות החיבורים התורניים של מפעל הפיס לציבור הדתי לאומי. החיבורים הנבחרים זכו בפרסים בשווי עשרות אלפי שקלים כשהזוכה במקום הראשון קיבל מענק על סך של עשרים וחמישה אלף שקלים, הפרס השני עמד על סך כעשרים אלף שקלים ואילו הפרס השלישי על סך של חמש עשרה אלף שקלים. זוכים נוספים קיבלו פרסים בסך של עשרות אלפי שקלים.

מסלול התחרות המיועד לכותבים מהציבור הדתי לאומי נוסד על ידי מפעל הפיס בשנת 2013 לבקשתו של השר אורי אורבך ז"ל, לאחר שתוכנית דומה שהושקה שלוש שנים קודם לכן לכותבים מהציבור החרדי התקבלה בהצלחה גדולה.

השבת בעידן המודרני

תחרות הכתיבה המצליחה עסקה השנה סביב "השבת בעידן המודרני", נושא שמעסיק את המגזר הלאומי דתי וציבורים נרחבים נוספים ולכן נבחר השנה כנושא הגג לכתיבת החיבורים. עם התפתחות הטכנולוגיה בשנים האחרונות, התפתחו מגוון פתרונות הלכתיים לבעיות הלכתיות בשבת ועל כך נכתבו החיבורים.

"מפעל הפיס שם דגש נרחב גם על עולם הרוח"

מנכ"ל מפעל פיס, עו"ד בני דרייפוס, בירך על התחרות וציין כי "הקשר בין מפעל הפיס לציבור הדתי לאומי מתהדק ומתחזק עם השנים, כשלצד התמיכה הנרחבת בבניית מוסדות חינוך, בתי ספר, מקוואות ומתנ"סים, מפעל הפיס שם דגש נרחב גם על עולם הרוח וממשיך להוביל את המיזם המיוחד הזה שמעודד כתיבת הגות וחידושי תורה ברמה הגבוהה ביותר. השנה הבאנו לידי ביטוי את ההיבטים ההלכתיים בנושא "השבת בעידן המודרני". כעת נערכים במפעל הפיס לטקסי הגמר בהם יוענקו הפרסים לזוכים, ובהמשך שמות הזוכים יפורסמו לציבור הרחב.