הסכם שכר חדש למורי העברית: תנאי אופק חדש ומענק חד פעמי

הסכם שכר חדש נחתם עם עובדי ההוראה באולפנים ללימוד עברית, במסגרתו יושוו תנאיהם לתנאי כלל עובדי ההוראה בשירות הציבורי | יפה בן דויד: "הסכם שכר היסטורי שמתקן עוול שנגרר במשך 17 שנים", שר העלייה והקליטה: "מקווה שבעקבות ההסכם נצליח לגייס מורים נוספים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/08/23 12:51 יט באב התשפג

הסכם שכר חדש למורי העברית: תנאי אופק חדש ומענק חד פעמי
אולפן ללימוד עברית, צילום: Nati Shohat/Flash9

הסכם שכר חדש עבור עובדי ועובדות ההוראה באולפנים ללימוד עברית של משרד החינוך נחתם הבוקר (א'), במסגרתו יחולו על מורי ומנהלי האולפנים תנאי השכר וההעסקה של רפורמת אופק חדש וישושפרו תנאיהם.

השוואת תנאים ליתר עובדי ועובדות ההוראה

החלת תנאי אופק חדש יעניקו למורי האולפנים תוספת שכר משמעותית והשוואת תנאים ליתר עובדי ועובדות ההוראה בשירות המדינה, לצד הגדלת המענה לעולים על ידי הסדרת מנגנון שעות ההוראה הפרטניות. בנוסף, ההסכם מסדיר מתן מענק חד פעמי וכן תגמול מיוחד למורים שילמדו באולפני ערב המאפשרים לעולים לרכוש את השפה העברית לאחר שעות העבודה.

עולים לישראל. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה

עולים לישראל. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לימודי השפה העברית הם מרכיב חשוב בקליטת עלייה ובהשתלבותם המיטבית של העולים החדשים מהמדינות השונות, ומהמרדים שעסקו בהסכם נמסר כי הוא "ישפר באופן משמעותי את מעמדם של העובדים באולפנים, יסייע בגיוס ושימור צוותי הוראה ובכך יביא לשיפור קליטת העלייה ולהשתלבות העולים בחברה הישראלית".

"הסכם שכר היסטורי שמתקן עוול שנגרר במשך 17 שנים"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בירך: "העלאתם וקליטתם בישראל של יהודי התפוצות היא משימה ציונית המגשימה ציפייה בת אלפיים שנה. הסכם השכר שנחתם היום הוא צעד חשוב לא רק עבורם אלא עבור מערך העליה והקליטה והחזון הציוני כולו". שר החינוך יואב קיש פנה למורי האולפנים: "ההסכם יתגמל באופן ראוי אתכם ואתכן". שר העלייה והקליטה אופיר סופר אמר: "מקווה שבעקבות ההסכם נצליח לגייס מורים נוספים ולגשר על החוסר". מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, אמרה: "מדובר בהסכם שכר היסטורי שמתקן עוול שנגרר במשך 17 שנים".