כיתות י"א יתחילו ללמוד מחר בשעה 12:00; באוצר מאשימים את רן ארז

המשברים בין ארגוני המורים לאוצר נמשכים, ויושב ראש ארגון המורים הודיע על השבתה חלקית של כיתות י"א: "בשל ההתנהלות המזלזלת והמחפירה של משרד האוצר כלפי מורי החינוך העל יסודי" | באוצר ענו: "הצעה עניינית, מקיפה ומכבדת; לא כל הצעה שאינה מתקבלת היא השפלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/23 21:49 כא באדר התשפג

כיתות י"א יתחילו ללמוד מחר בשעה 12:00; באוצר מאשימים את רן ארז
צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

היה זה דווקא ערב חגיגי לשר החינוך יואב קיש שהכריז על מתווה בגרויות חדש, אלא שלרן ארז היו תכניות אחרות. בשל המשבר בין האוצר למורי העל-יסודי, הודיע יו"ר ארגון המורים ארז על שביתה חלקית בכל כיתות י"א והלימודים בהם יתחילו מחר רק בשעה 12:00.

הודעתו של רן ארז

"בשל ההתנהלות המזלזלת והמחפירה של משרד האוצר כלפי מורי החינוך העל יסודי ועל רקע ההצעות המשפילות והפוגעניות של משרד האוצר למורים, החליט ארגון המורים להחריף את הצעדים הארגוניים", כתב רן ארז למורים בהודעה שנשלחה הערב (ג').

"ארגון המורים מודיע: הלימודים מחר בשכבת י"א בכל בתי הספר בישראל יתחילו בשעה 12:00. אנחנו לא נעצור עד ששכר המורים המתחילים בחינוך העל יסודי יהיה 12 אלף ש"ח לפחות ושכר המורים הוותיקים יעלה בהתאמה. לא ניתן יד להמשך השפלת מורי החינוך העל יסודי בישראל", סיים ארז.

התשובה של האוצר: "צר לנו כי מורי ותלמידי ישראל משלמים את המחיר על ההתנהלות של רן ארז"

ממשרד האוצר נמסר בתגובה להודעתו של ארז כי "לפתחו של ארגון המורים הוגשה הצעה עניינית, מקיפה ומכבדת, שעושה שימוש נכון והוגן בכספי משלם המסים לטובת מערכת החינוך. לא כל הצעה שאינה מתקבלת היא השפלה, וצר לנו כי מורי ותלמידי ישראל משלמים את המחיר על ההתנהלות של רן ארז".

ארגון המורים דורש העלאה של 30 אחוז בשכר המורים

כזכור, בארגון המורים נוקטים בעיצומים כבר מספר שבועות. בין היתר, כחלק מהעיצומים, המורים לא מחלקים ציונים לתלמידים, ולא יוצא עם התלמידים לטיולים ולפעילויות מחוץ לבתי הספר. במכתב ששלח יו"ר ארגון המורים רן ארז למנהלי בתי ספר הוא הסביר את ההצעה האחרונה של האוצר, שכוללת העלאה של שכרם של המנהלים בכ-3,000 אלפים שקלים ובתמורה החוזה מולם יהיה גלובלי וללא תגמולים וקביעות.

בין היתר, דורשים בארגון המורים להעלות את שכרם של מורים מתחילים ב-30 אחוז בעוד באוצר מוכנים להעלאה של 15 אחוז בלבד. בארגון המורים דורשים העלאה של 30 אחוז גם בשכרם של המורים הוותיקים כשהאוצר מסכים להעלאה מזערית של 2 אחוז בלבד.. בתחילת החודש השביתו בארגון המורים את הלימודים בבתי הספר העל יסודיים והגדירו אותה כשביתת אזהרה. עתה מאיימים בארגון להשבית שוב את הלימודים.