חילקו משחק "רביעיות בג״ץ" בכנסת - ונעצרו

קבוצת נערים ונערות תושבי בנימין חילקו לחברי הכנסת קלפי משחק שבהם הובעה מחאה נגד ביהמ"ש, במסגרת קמפיין "משחק מכור". אנשי משמר הכנסת הרחיקו אותם מהמשכן

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/18 14:29 יד בתמוז התשעח

חילקו משחק "רביעיות בג״ץ" בכנסת - ונעצרו
הנערים והנערות שחילקו את הקלפים יחד עם ח"כ סמוטריץ', צילום: ללא קרדיט

במסגרת קמפיין "משחק מכור", הגיעו היום (ד') לכנסת נערים ונערות תושבי בנימין כדי לחלק לח"כים משחק קלפים "רביעיות" העוסק בבית המשפט העליון. לאחר כחצי שעה של מעבר בין חדרי הח״כים נעצרו בני הנוער על ידי משמר הכנסת ככל הנראה עקב תלונה שהגיעה מאחת הלשכות.  

בני הנוער הובאו לקומת הממשלה, לשם הגיע ח"כ בצלאל סמוטריץ' מהבית היהודי שהוביל את חוק ההסדרה שהזמין את הנערים לכנסת במטרה לאפשר להם להביע את עמדתם. בתום דיון בין סמוטריץ' למפקד משמר הכנסת הוצאו הנערים והנערות בליווי אנשי המשמר מחוץ למשכן. 

סמוטריץ' טען בפני אנשי המשמר כי מדובר בקופסת משחק המביע עמדה לגיטימית ולא בחומר מחאתי ופוליטי, ועל כן ימשיכו הוא ואנשיו לחלק את המשחקים לחברי הכנסת בימים הקרובים כדי לסייע לנערים להעביר את עמדתם לחברי הכנסת כולם.

המחשק שחולק לחברי הכנסת

המחשק שחולק לחברי הכנסתצילום: ללא קרדיט

בוועד המתיישבים למען חוק ההסדרה אמרו כי "מעצרם של הנערים, שנראה על פניו כפעולה פוליטית וכאקט מסוכן של סתימת פיות המצביעות על כך שגם במקרה זה, המשחק מכור".

ח״כ סמוטריץ' אמר כי "בממלכת הדמוקרטיה, כנסת ישראל לא מאפשרת לנוער שבתיהם בסכנת הריסה לפעול ולהביע מחאה. זה בעיקר עצוב. אפעל לשינוי הנוהל המקומם הזה ואפעל להנגיש את הכנסת לאזרחי ישראל ולאפשר להם להביע את מצוקותיהם בפני נבחרי הציבור".