חילונים בבית היהודי לרב פרץ: אל תוותר לסמוטריץ'

חברי המטה החילוני במפלגה דרשו כי נציגם יעמוד בראשות הרשימה המאוחדת, ולא, ישקלו לפרוש. יו"ר הפורום ל'כיפה': "אם בצלאל יעמוד בראש, זה יקשה להביא מצביעים. לרב רפי יש צניעות ודרך ארץ"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 06/02/19 13:54 א באדר א'

חילונים בבית היהודי לרב פרץ: אל תוותר לסמוטריץ'
יתעקש על המקום הראשון? הרב פרץ, צילום: אביר סולטן, פלאש 90

על הרקע הקשיים במשא ומתן על זהות העומד בראש המפלגה המאוחדת של ציונות הדתית, שיגרו היום (רביעי) חברי המטה המשותף בבית היהודי, שבו חברי מפלגה שאינם דתיים, מכתב לרב רפי פרץ ובו התריעו כי במידה ויתפשר על המקום השני הם ישקלו לעזוב את המפלגה.

"אנו שמחים מאד שהחלטת לקחת על עצמך את המשימה ובחרת להצטרף אלינו", כתבו חברי הפורום המונה כמאה אנשים מתוכם כמה חברי מרכז, וציינו כי הם יעמדו לרשותו ויעזרו בכל אשר יידרשו

לצד זה, הם דרשו ממנו שלא יוותר על מקומו כראש המפלגה גם לאחר איחוד אפשרי עם האיחוד הלאומי, "אנו מבינים את חשיבות המהלך ולמרות שרשימת הבית היהודי חזקה, מרשימה ומגוונת בפני עצמה ואיננו רואים את איחוד זה כהכרח, אנו לא נעמוד בדרך ואף נתמוך במהלך של איחוד כזה.

מרכז הבית היהודי מצביע בעד

סמוטריץ לא יצליח להביא מצביעים? מרכז הבית היהודיצילום: כיפה

"יחד עם זאת אנו קוראים באופן חד משמעי לרב רפי פרץ לא לוותר בשום אופן על היותו זה שעומד בראש המפלגה. עם ההערכה הרבה שיש לנו לבצלאל סמוטריץ', יו"ר האיחוד הלאומי, במידה והוא יעמוד בראש המפלגה אין אפשרות להבטיח שהפורום יישאר ויתמוך במפלגת הבית היהודי".

בשיחה עם 'כיפה' הסבירה יו"ר מטה בית משותף, אורלי רפפורט, את התעקשותם שדווקא הרב פרץ יהיה הדמות המובילה ולא בצלאל סמוטריץ, "אנחנו תומכים באחדות ובממלכתיות וברגע שבצלאל, שהוא אדם ראוי, יעמוד בראש המפלגה זה לא יעזור בהבאת ציבור חילוני שמאמין בערכי המפלגה להצביע לה, שלא לדבר על חברי המפד"ל הישנה שעלולים להדיר את רגליהם בבחירות הקרובות".

בחרה להישאר בבית היהודי ולא ללכת עם שקד ובנט. רפפורט

בחרה להישאר בבית היהודי ולא ללכת עם שקד ובנט. רפפורטצילום: באדיבות המצולמת

לדבריה, היא התרשמה שהרב פרץ הוא "אמנם לא הדמות הצעקנית והרעשנית, כפי שאולי מצפים מראש מפלגה, אבל אני חושבת שדווקא הצניעות שלו והדרך ארץ, זה מה שצריכה המפלגה ובכלל הפוליטיקה הישראלית".

על השאלה מדוע היא וחבריה לפורום לא עברו למפלגת הימין החדש אמרה כי "למרות שזה נראה מתבקש, הבנו שהערכים והאנשים הטובים שמעוניינים להיטיב עם כלל הציבור נמצאים בבית היהודי. שם אנחנו מרגישים בבית".

דברים ברוח דומה כתבו גם חברי פורום 'ישראלים' והמפדלניקים החדשים שפנו לח"כ סמוטריץ וביקשו ממנו לוותר על המקום הראשון. "אנו בטוחים שהרב רפי", כתבו ראשי הפורומים צבי שטאובר, נתנאל נדבר וליטל שוחט, "יוביל את סיעת הבית היהודי והאיחוד הלאומי בצורה הטובה ביותר ויאחד את כלל גווני הציונות הדתית במערכה הזו".
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן