חייל בגבול הרצועה מתריע: "אלו לא הפרות סדר, זו מלחמה"

חייל אנונימי המשרת בגבול רצועת עזה חושף בעלון 'מצב הרוח' את המצב הקשה המתחולל בגבול הרצועה במסווה של הפגנות אך החיילים נותרים ללא מענה: "ילדים פלסטינים פורצים את הגדר, מגיעים עד אלינו ומסתכלים לנו בלבן שבעיניים". החייל בגילוי מרעיש "ישנן התראות על בלונים עם חומרים כימיים" 

חדשות כיפה מירב כהן 06/10/18 22:31 כז בתשרי התשעט

חייל בגבול הרצועה מתריע: "אלו לא הפרות סדר, זו מלחמה"
חיילים מכבים שריפה שנגרמה בעקבות עפיפון תבערה, צילום: משה שי/פלאש90

בצל ההתפרעויות שמסלימות בגבול רצועת עזה, מכתב אנונימי בעלון 'מצב הרוח' שכתב חייל בסדיר המשרת בגבול הרצועה מטלטל את הקוראים. 

לטענת החייל המצב בגבול הרצועה קשה ומתסכל. הוראות הפתיחה באש השתנו והחיילים נאלצים שלא להגיב להפגנות האלימות "סמג"ד צועק על צלף,בגלל כיוון לברך ולא לקרסול". 

החייל כתב בכאב: "אנחנו מתמודדים לילה לילה מול יחידות חמאס חדשות ומתוחכמות ,שזורקות עלינו מאות רימונים, מטענים ובקבוקי תבערה מתוך התקהלות של נשים וילדים, כדי שלא נחזיר אש. לא שאנחנו נחזיר אש, כי גם ככה ההוראות החדשות מבלבלות ומתסכלות"

 העשן השחור שנוצר בעקבות שרפת הצמיגים וההצתות גורם לנזקים סביבתיים וכלכליים רבים. עכשיו החייל טוען שהנזקים הם גם גופניים, והחיילים סובלים: "אני משתעל ליחה שחורה כבר חודש מהעשן של מאות צמיגים שהם שורפים". גם תושבי כרם שלום הסמוכה לגדר הונחו להישאר בבתים בשל ניטור של זיהום אוויר גבוה מהמותר. התושבים אף מאיימים שיעזבו את הישוב אם לא ימצא פתרון.  

לפי דברי החייל הקרבי הסכנה קרובה ומסכנת את שלומם של החיילים "חמאס הבין ולמד את החולשות שלנו ומנצל את המצב. שולח ילדים לפרוץ את הגדר שמגיעים עד אלינו ומסתכלים לנו בלבן שבעיניים, כמובן שאנחנו נסוגים והם בוזזים ושורפים את העמדות. אנחנו גם מנועים מלהחזיר אש למקורות ובמקום לתקוף, מסתתרים עקב התראות על ירי צלפים". החייל מסכם את דבריו בחשיפה קשה "הממשלה נטשה אותנו ואנו מרגשים לבד. היו התראות של בלונים עם חומרים כימיים"

דובר צה"ל מוסר בתגובה:"בתקופה החולפת מתמודד צה"ל עם אתגרים מבצעיים מגוונים בחזית רצועת עזה, החל מהפרות סדר אלימות דרך אירועי טרור והצתות. צה"ל פועל בהתאם להוראות פתיחה באש מסודרות ומותאמות לגזרה. הוראות אלו לא שונו כפי שנטען בפנייה".