חיילים הותקפו על כביש בירושלים: המשטרה לא עצרה חשודים

מספר צעירים ערבים חסמו נתיב נסיעה ותקפו באלימות חיילי צה"ל באזור פסגת זאב | עו"ד בלייכר: "אירוע תקיפה חמור, החיילים היו בסכנת חיים". אחד החיילים המותקפים סיפר לחדשות כיפה על התנהלות המשטרה: "אמרו לי בסדר גמור ופשוט הזניחו את התיק"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/02/22 14:41 ל בשבט התשפב

חיילים הותקפו על כביש בירושלים: המשטרה לא עצרה חשודים
כביש בגין, צילום: חברת מוריה

אירוע חמור התרחש לפני כשלושה שבועות כאשר שני חיילי צה"ל בשירות סדיר הותקפו בירושלים. התקיפה התרחשה בכביש באזור פסגת זאב, כאשר צעירים ערבים חסמו את רכבם של החיילים, שהיו באותה עת בחופשה, ותקפו אותם. כתוצאה מהתקיפה נפצעו החיילים, אך למרות הזמן שחלף ולמרות שיש מספר רכב ומצלמות כביש, טרם ידוע על חשודים שנעצרו בחשד למעשה. 

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את אחד החיילים, שלח מכתב למשטרה בבקשה לעצור מיידית את החשודים בתקיפה ולמצות עימם את מלוא חומרת הדין. במכתבו תיאר בלייכר את התקיפה שאירעה בלילה שבין ה-6-7.1.21, בשעה 03:30 לפנות בוקר, בה הותקפו מרשו וחברו, עת עשו דרכם לביתם.

"כאשר עצרו עם רכבם באחד הצמתים באור אדום, התעכבו מספר שניות היות והרכב כבה והיה צורך להתניעו. רכב שהיה מאחוריהם החל לצפור בצורה פרועה ועצבנית. כאשר החלו מרשי וחברו בנסיעה, עקף אותם הרכב ונסע לפניהם". יצוין שכל אותה העת היה נתיב נוסף פנוי לנסיעה, בו יכלו נוסעי הרכב העוקף להמשיך ללא הפרעה.

לאחר העקיפה, חלה הסלמה מהירה באירוע. "בעוד מרשיי תוהים לפשר ההתנהלות התמוהה של הרכב לפניהם, ובעת שכבר היו בנסיעה מהירה, בלם לפתע הרכב לפניהם בצורה פתאומית, באמצע הכביש המהיר עד לעצירה גמורה. מרשיי נאלצו לבלום בצורה חזקה ופתאומית, ובנס נעצרו ס"מ בודד מהתנגשות ברכב שלפניהם. בו בזמן שהרכב העוקף המשיך מספר מטרים ונעצר באלכסון על שני הנתיבים, במטרה לחסום את מרשיי מלהימלט".

בלייכר המשיך לתאר את פרטי האירוע וכתב כי מתוך הרכב יצאו לפתע שלושה גברים ערבים "כאשר אחד מהם אוחז בידו מקל גדול, והחלו לרדת לכיוון הרכב בו ישבו מרשיי תוך צעקות מאיימות. מרשיי הינם דתיים וחובשים כיפה לראשם באופן הניכר לעין", הסביר.

לאחר שעצרו את הרכב, דרשו התוקפים לראות את רישיונות החיילים. "אחד התוקפים ניגש למרשי תוך כדי צרחות 'תביא ביטוח', בעוד שלמעשה לא קרה דבר בין הרכבים. מרשי מתוך רצון לסיים את האירוע, השיב כי הוא מסכים להראות לו מסמכים, וניגש לפתוח את דלת הרכב".

"באותו רגע בו הסתובב מרשי והתוקף הכה באגרוף עוצמתי בפניו. מרשי הסתחרר והבין כי עליו להתקשר במהרה למשטרה. אך בעת שהחזיק במכשיר הנייד על מנת לחייג, התוקף הכה בידו בשנית בעוצמה, כך שהמכשיר עף מידו והתנפץ על הרצפה. במקביל, התוקף המשיך לצרוח ולהכות את מרשי באגרופים לפניו, ותוקף נוסף פנה לחברו שיצא מהרכב והכה גם אותו", תיאר עו"ד בלייכר את רגעי התקיפה.

החייל המותקף: בטוח שזאת תקיפה על רקע לאומני

לדבריו של עו"ד בלייכר, כוחות המשטרה הגיעו למקום התקיפה לאחר לאחר 22 דקות, והורו למרשיו להגיש תלונה. "מרשי הגיש תלונה בתחנתכם, שם נמסר לו בעל פה כי האירוע אותר במצלמות וכי אותר מספר הרכב של המחבלים. אך עד כה לא עודכן מרשי האם נעצרו התוקפים באירוע. כתוצאה מהתקיפה החמורה, פניו של מרשי התנפחו, דם זב מהן, ונגרם נזק לאחת משיניו שהתערערה ממקומה. בימים שלאחר התקיפה התקשה מרשי לאכול ולדבר", סיכם עורך הדין את תוצאות האירוע.

החייל, המותקף, צ', סיפר לחדשות כיפה: "ביום שישי בבוקר הגעתי לתחנת המשטרה, הגשתי תלונה. המשטרה לא מתייחסת, אמרתי להם שהבן אדם ראה את תעודת החייל שלי והוא יודע למי הוא הרביץ. אמרו לי בסדר גמור ופשוט הזניחו את התיק. אני מכיר קצין משטרה שאמר לי 'הם דיברו עם מפקד התחנה, אין יחס, אולי יעצרו אותם. יש מספר רכב, זאת אומרת שרק צריך ללכת לעצור אותו'". 

צ' בטוח שמדובר בתקיפה על רקע לאומני. "כשהם ראו אותנו הם התחילו לצעוק. ואז כשהראיתי את תעודת החייל, שאני איש ביטחון, באותה שניה חטפתי אגרוף לפנים. אם הייתי ערבי זה לא היה קורה". 

"כנופיות הטרור אסלאמיסטיות מפעילות אלימות קשה פעם אחר פעם כנגד יהודים"

לסיום, דרש בלייכר מהמשטרה לטפל במהירות באירוע התקיפה החמור "מדובר באירוע חמור ביותר של תקיפה ללא כל סיבה, מלבד הזיהוי החיצוני של היות מרשיי יהודים, ובהמשך אף זוהו כחיילים. אבקש לבצע פעולות חקירה נחושות ומעמיקות בתיק זה, להפעיל גורמי מודיעין ואמצעים מיוחדים, לאתר את התוקפים ולהביא למעצרם. כמו כן, אבקש כי התוקפים יחקרו בצורה מעמיקה ויעמדו לדין, בגין סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה, ובגין מעשה טרור של תקיפה הגורמת חבלה של ממש ממניע גזעני", דרש עו"ד בלייכר.

עוד מסר עו"ד בלייכר "כנופיות הטרור אסלאמיסטיות מפעילות אלימות קשה פעם אחר פעם כנגד יהודים. מבחינתם כל יהודי שנקרה בדרכם מהווה מטרה למעשיהם הברברים. המשטרה ושאר רשויות החוק חייבות לתעדף את המלחמה, הענישה וההרתעה כנגד אותם מחבלים, שאם לא כן הם ימשיכו להרים ראש ולהפוך את חיי העם היהודי במדינתו היחידה לבלתי נסבלים". עו"ד בלייכר אמר כי הם ימשיכו לעקוב ויעשו כל מאמץ כדי ללחוץ על רשויות המדינה למצות עמם את הדין.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר בתקיפת חיילים על רקע סכסוך בשימוש בכביש. לא קשור בכלל להיותם חיילים ולא קשור להיותם יהודים. אין לזה שום קשר. לא בכל סכסוך בין אנשים המשטרה עוצרת את שני הצדדים, זה סכסוך בין שני צדדים".