"חיוני שסמוטריץ' יתאחד עם עוצמה יהודית"

נפתלי בנט הסביר כי עזיבת הבית היהודי תאפשר חיבורים שלא היו אפשריים בתקופתו בציונות הדתית - "לא נחשבתי מספיק דתי בעיניהם". על נתניהו אמר כי "כשהוא יכול הוא מכניס שמאל. לצדו בממשלה יהיו גנץ ולפיד, או שקד ובנט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/19 12:43 ל בשבט התשעט

"חיוני שסמוטריץ' יתאחד עם עוצמה יהודית"
תוקף את גנץ ומייעץ לסמוטריץ. בנט, צילום: מרק ישראל פלאש 90

אחד מראשי הימין החדש, נפתלי בנט, חידד אמש (שני), בראיון לרדיו קול חי, את ההבדלים בין מפלגתו לליכוד, תקף את בני גנץ וייעץ לבצלאל סמוטריץ בנוגע לחיבורים בציונות הדתית.

"יש הבדלים בינינו לליכוד", טען בנט, "אנחנו לא מוסרים סנטימטר של אדמה לערבים. המפלגה השניה עשתה את זה הרבה פעמים בחברון ואם זה ההתנתקות ונאום בר אילן ומדינה פלסטינית. אנחנו פעם ראשונה לא רק שלא שחררנו מחבלים אלא החזרנו מחבלים לכלא. בקדנציה אחת חוללנו מהפכה".

על המצב בציונות הדתית והטענות כאילו הוא פוגע בגוש הימין אמר כי "כשהקמנו את הימין החדש הגדלנו את הגוש ל-63 מנדטים. כל עוד הייתי בבית היהודי, עוצמה יהודית לא הסכימו להצביע לי כי לא נחשבתי מספיק דתי בעיניהם. ואנשים שראו בסמוטריץ' קיצוני לא הצביעו לנו. עכשיו הם מצביעים לנו. חיוני שסמוטריץ' יתאחד עם עוצמה יהודית".

חה"כ סמוטריץ

חה"כ סמוטריץ'צילום: אור אלכסנברג

שר החינוך גם תקף את יו"ר חוסן לישראל, הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, וטען כי בתקופת צוק איתן הוא לא תפקד כנדרש, "הייתי בקבינטים במשך שנים רבות אתו ועם בוגי. בצוק איתן כפי שפורסם בדו"ח ועדת החקירה, בוגי וגנץ עמדו מולי כשדרשתי להרוס את המנהרות ובלמו. חמאס השתמשו במנהרות ורצחו חיילי צה"ל. זו תפיסה שהיא לא חותרת להכרעה אלא לעבור את היום בשלום ולנתק מגע מהאויב. גנץ לא צריך להתבייש מזה, אלה עמדותיו, אנשיו הם אנשי המערך, מפלגת העבודה, וזה בסדר גמור. זה שמאל ציוני. הוא לא צריך להתחבא".

בהמשך הוא התייחס למציאות הסבוכה של ראש הממשלה נתניהו, בכל הנוגע לאפשרות שיוגש נגדו כתב אישום, ואמר כי לאחר שיפרוש הוא חותר להנהיג את המדינה, "השאלה לא האם נתניהו יהיה בראשות הממשלה אלא מי יהיה לצדו. גנץ ולפיד או שקד ובנט. כשהוא יכול הוא מכניס שמאל. הוא נתן את המשפטים ללבני, נתן את הביטחון לברק וגם בקדנציה הזו הוא רצה להכניס את המחנה הציוני.

"אנחנו חותרים להנהגה. לא עכשיו, לאחר נתניהו, אנחנו רוצים להנהיג את מדינת ישראל. אנחנו בונים על המפלגה שתהיה בהנהגה הלאומית. אני חושב שנתניהו עושה דברים טובים למדינת ישראל. אני מאחל לו את כל הטוב שבעולם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן