החרדים יתנגדו לחוק הגיוס. נתניהו: "לא מפחד מבחירות"

הצעת החוק תעלה בשבוע הבא לקריאה ראשונה וראש הממשלה הבטיח שלאחריה היא תובא לאישור כלל חברי הממשלה. ראשי הסיעות החרדיות הודיעו כי יצביעו נגד היוזמה

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/06/18 16:30 יא בתמוז התשעח

החרדים יתנגדו לחוק הגיוס. נתניהו: "לא מפחד מבחירות"
בדרך למשבר נוסף? ליצמן, נתניהו ודרעי, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הצעת חוק הגיוס ממשיכה להיות האיום המרכזי על שלמות הממשלה, לאחר שנציגי הסיעות החרדיות הודיעו היום (ראשון) לראש הממשלה כי הן מתנגדות ליוזמה שנהגתה על ידי משרד הביטחון.

בשבוע הבא, כך אמר בנימין נתניהו בישיבת ראשי הקואליציה, צפוי לעלות חוק הגיוס לקריאה ראשונה בכנסת ובמידה והוא יאושר יובאו סעיפיו לאישור כל מפלגות הקואליציה לפני שיימשך תהליך החקיקה.

שלושת נציגי הסיעות החרדיות, יו"ר ש"ס אריה דרעי וראשי יהדות התורה התורה משה גפני ויעקב ליצמן, הודיעו בישיבה כי הם מתנגדים לחוק במתכונתו הנוכחית.

לפי הדיווח ב'וואלה' ראש הממשלה הבהיר כי הוא מתנגד לבקשת דחיה נוספת מבג"ץ, שבחודש ספטמבר האחרון תפוג השנה שהקציב לחקיקת החוק מחדש וציין כי הוא "לא רוצה בחירות אבל לא מפחד מהן. אם יהיו בחירות - נהיה בסדר".

חברי הכנסת החרדים צפויים שלא להסתמך על הדיונים שבין הקריאה הראשונה לשניה ולשלישית ולהתנגד להצעה כבר בתחילת דרכה במליאת הכנסת. עם זאת, יתכן וסיעת יש עתיד שעשויה להצביע בעד החוק תהיה זו שתשלח את היוזמה להמשך התהליך.