חוק הגיוס אושר בממשלה. גבאי: "חוק בכאילו"

על רקע התנגדות הח"כים החרדים, מתווה הגיוס של משרד הביטחון צפוי לעבור בקריאה ראשונה הודות לתמיכת חברי יש עתיד. יו"ר המחנה הציוני ךךפיד וחבריו: "ברית עם ליברמן? לשם אתם לוקחים את הקולות של המחנה שלנו?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/18 15:33 יח בתמוז התשעח

חוק הגיוס אושר בממשלה. גבאי: "חוק בכאילו"
ליברמן עם ליצמן ודרעי, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

חוק הגיוס, שגובש על ידי משרד הביטחון, אושר היום (ראשון) בממשלה ויובא כבר מחר לקריאה ראשונה בכנסת.

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס לאישןור הצעת החוק ואמר: "אני מברך את חברי הוועדה של צה"ל ומשרד הביטחון על עבודה מקצועית ועניינית, שקיבלה לפני זמן קצר את אמון הממשלה. זה החוק של מערכת הביטחון, למען הביטחון ולמען מדינת ישראל".

ההצעה צפויה לצלוח את השלב הראשון בכנסת, חרף התנגדותם הצפויה של חברי הסיעות החרדיות. מי שיאפשר את העברת ההצעה הם חברי יש עתיד שיתמכו וכן היעדרותם מהמליאה של חברי הכנסת הערבים מהרשימה המשותפת.

לא חוזר בו. גבאי

אבי גבאיצילום: פלאש 90

במחנה השמאל המשיכו להפעיל לחץ על ח"כ יאיר לפיד וחברי מפלגתו בדרישה שיתנגדו לחוק הגיוס ויסייעו בהפלת הממשלה. בואו נדבר על פוליטיקה צבועה. פוליטיקה שבה לפיד מלבין את השחיתות של ליברמן – וליברמן מכשיר פוליטית את לפיד אצל החרדים", אמר יור המחנה הציוני אבי גבאי.

לדבריו, "מחר יביאו נתניהו וליברמן חוק שכאילו יקדם גיוס חרדים. הכל בכאילו. אף חרדי שלא מתגייס היום לא יתגייס מחר, אלא אם כן יתחשק לו לקבל 6,000 שקל בחודש. פי 4 מחייל גולני. הכל פוליטיקה צינית, ובתמיכת "יש עתיד" כדי לשמר לנתניהו את הממשלה.

"קרה ללפיד משהו, זה לא אותו חוק. יאיר באמת. אתה יודע, אני יודע וכולם יודעים, שאין בחוק הזה שוויון בנטל, ולא היה בחוק שלכם שוויון בנטל".

גבאי הוסיף ושאל את אנשי יש עתיד, "ברית עם ליברמן? לשם אתם לוקחים את הקולות של המחנה שלנו? אל תהיו בלון החמצן של ממשלת נתניהו-ליברמן. תצביעו נגד החוק שלא נותן לחיילים שלנו את מה שמגיע להם. נגד חוק שקובע שמי שמשרת שלוש שנים ומסכן את חייו יום-יום זכאי לתנאים כמו מי שלא משרת". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן