חוק גדעון סער תמורת בחירות: הדיל של הבית היהודי וכולנו לנתניהו

בסיעותיהם של בנט וכחלון מוכנים לתמוך בחוק שנועד לאפשר רק לראשי מפלגות להקים ממשלה, בתמורה לסיכום על מועד לבחירות מוקדמות

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/18 08:54 א בטבת התשעט

חוק גדעון סער תמורת בחירות: הדיל של הבית היהודי וכולנו לנתניהו
פועלים להקדמת הבחירות? כחלון ובנט, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

חברי כנסת מסיעות הבית היהודי וכולנו העבירו לאחרונה הצעה לליכוד, לפיה הם יתמכו בחוק "גדעון סער" בתמורה לכך שייקבע מועד מוסכם לבחירות מוקדמות. כך פורסם הבוקר (ראשון) ב'כאן'.

לפי הדיווח, העבירו אנשי מפלגתם של השרים בנט וכחלון הצעה ברוח זו לאנשי נתניהו והבטיחו כי יפעלו להעברת החוק שבקריאה שנייה ושלישית במידה ותהיה נכונות לסכם על מועד חדש לבחירות.

חוק "גדעון סער" נועד לאפשר לנשיא המדינה להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה רק על ראשי מפלגות ולא על ח"כ שזכה למירב קולות התמיכה של חברי המליאה. מי שיזם את ההצעה הוא יו"ר הקואליציה, ח"כ דודי אמסלם, ובמערכת הפוליטית טענו כי ראש הממשלה מנסה לקדם את הרעיון, כדי לטרפד ניסיונות לעקוף אותו מצד נשיא המדינה והשר לשעבר שחזר למערכת הפוליטית גדעון סער.

היום, צפויים ראש מפלגות הקואליציה לדון בחוק שנתניהו מעוניין לחוקק עוד בטרם תתפזר הכנסת. שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן תקף בשבועות האחרונים את היוזמה וטען כי היא הסיבה שלא תמכו בחוק נאמנות בתרבות שקידמה שר התרבות והספורט מירי רגב, בטענה שבליכוד ניסו להשחיל את ההצעה הפרסונלית לתוך חוקים אידאולוגיים או כפי שהוא כינה זאת "כיסאולוגיה במקום אידאולוגיה".