חוקי הבחירות המקומיות יחולו ביהודה ושומרון

משרדי המשפטים והביטחון הוציאו תיקונים לחוקי הבחירות המקומיות, כך שיחולו במלואם גם ביהודה ושומרון כבר בבחירות הנוכחיות, ולהשוואת שכר עובדי הקלפיות ביו"ש לעובדים בשאר הארץ.

חדשות כיפה יהונתן קליין 10/10/18 11:55 א בחשון התשעט

חוקי הבחירות המקומיות יחולו ביהודה ושומרון
בחירות לרשויות המקומיות, צילום: shutterstock

בחודשים האחרונים עמלו בלשכתו של סגן שר הביטחון ובמחלקות המשפטיות של משרד הביטחון, משרד המשפטים, משרד הפנים וצה"ל על תיקונים לחקיקות השונות הקיימות בסוגיית הבחירות המקומיות וכפי שפורסם לפני כחודשיים - סגן השר בן דהן הנחה את הגורמים המשפטיים להשוות את מצב החקיקה הקיים בשאר חלקי ישראל בתחום דיני הבחירות לרשויות המקומיות – לבין החקיקה הקיימת באיזור יהודה ושומרון.

בין החוקים שהוחלו בעקבות ההנחייה – חיילים יוכלו להצביע עם תעודה צבאית כאמצעי זיהוי, מתמודדים לראשות מועצה יוכלו להיחשף לפנקס הבוחרים, וכן ניתן יהיה להגיש ערעורים על התוצאות הסופיות לבית המשפט לעניינים מקומיים.

בעקבות פניות פעילים בבחירות המקומיות ביהודה ושומרון ללשכתו של בן דהן, התחוור כי החקיקה שעברה בקריאה שנייה ושלישית בסוף מושב הקיץ האחרון לא נכללה במסגרת התיקונים שנעשו, ולכן בשונה משאר חלקי ישראל – לא יוכלו חברי ועדות הקלפי ביהודה ושומרון לקבל שכר על עבודתם ביום הבחירות ובהכנות המקדימות להן. בשל כך הנחה סגן השר בן דהן את היועצים המשפטיים בצה"ל לפעול לחקיקת בזק ולהעברת תיקון מהיר שיאפשר את התשלומים המגיעים לחברי ועדת הקלפי מעצם עבודתם ביום הבחירות המקומיות.

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן: "חברי ועדת הקלפי העובדים ביום הבחירות עובדים למען הציבור כולו, וככאלו לא ייתכן ששכרם יקופח ובשל כך הנחיתי באופן מיידי לפעול להשוואת החקיקה בנושא זה. מאז כניסתי למשרד הביטחון פעלתי לעשרות תיקוני חקיקה ביהודה ושומרון וכך אעשה גם בעת הקרובה."