חוקים חקלאיים יחולו ביהודה ושומרון

שיתוף פעולה בין שר החקלאות וסגן שר הביטחון הוליד החלת שני חוקים חקלאיים ביהודה ושומרון - והשוואת המצב ביו"ש למצב בתוך הקו הירוק

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/18 09:21 כט בתשרי התשעט

חוקים חקלאיים יחולו ביהודה ושומרון
אריאל ובן דהן, צילום: פלאש 90

ביום רביעי האחרון נחתמו בפיקוד מרכז הצווים להחלת חוק "הסדרת התוצרת האורגנית" וחוק "המועצה לענף הלול" ביהודה ושומרון. כזכור, החוק הישראלי אינו חל במלואו ביהודה ושומרון, מציאות שפוגעת בתושבי יהודה ושומרון ומפלה אותם משאר אזרחי מדינת ישראל – ובשל כך נדרשים החוקים לעבור את אישורו של אלוף פיקוד מרכז. סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, הנחה את הגורמים המשפטיים בצה"ל לקדם את החלת חוקים אלו יחד עם השר אורי אריאל, ושניהם מעלים לסדר היום את התקנות והחוקים השונים בנושא חקלאות באיזורי יו"ש השונים.

"חוק הסדרת התוצרת האורגנית" – מסדיר את מעמדה של התוצרת האורגנית, הפיקוח והבקרה בענף, כמו גם את תווי התקן המוענקים ליצרני ומשווקי התוצרת האורגנית.

"חוק הלול" – מסדיר את מעמדו של ענף הלול ובפרט את האפשרות להעביר מכסות ביצים מיהודה ושומרון לשאר מדינת ישראל ולהיפך.

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן: "התיקון לחוקים אלו – ענף הלול והסדרת התוצרת האורגנית – הוא עוד אחד מתוך עשרות תיקוני חקיקה שהעברתי מאז כניסתי לתפקיד במשרד הביטחון והינו תוצר של שיתוף פעולה עם משרד החקלאות בראשותו של ידידי השר אורי אריאל. אני רואה במהלך זה שליחות חשובה מאין כמוה - לא ייתכן שאזרחי ישראל תושבי יהודה ושומרון יופלו משאר תושבי ישראל. אמשיך ואפעל בעת הקרובה לחתימתם של צווים נוספים שייטיבו עם אזרחי ישראל תושבי יהודה ושומרון."

שר החקלאות אורי אריאל: "אנו פועלים כל העת על מנת להשוות ולהחיל את התקנות בחקלאות לאורך כל ארץ ישראל. מהלך זה מגיע עם מהלכים דומים אותם אני מקדם כדי להמשיך ולהטיב בתחומי החקלאות. שיתוף פעולה מוצלח בין המשרדים ויחד עם ידידי הרב אלי בן דהן מניבים את פירותיהם."