חופש ההצבעה ב'כולנו' יפיל את הממשלה?

עוד מבחן משמעותי היום לקואליציה הצרה. חוק נאמנות בתרבות שיוזמת שרת התרבות, מירי רגב יעלה היום להצבעה. יו"ר מפלגת 'כולנו' הודיע לחברי סיעתו כי יוכלו להצביע לפי צו מצפונם. ח"כ יואב קיש: "נראה שכחלון רוצה לפרק את הממשלה ולהוביל לבחירות"

חדשות כיפה גלעד כהן 26/11/18 08:57 יח בכסלו התשעט

חופש ההצבעה ב'כולנו' יפיל את הממשלה?
שר האוצר משה כחלון | יפיל את הממשלה?, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

חוק נאמנות בתרבות שיוזמת שרת התרבות והספורט, מירי רגב האמור לעלות היום (ב') להצבעה החל משעות הערב נתקל היום במכשול גדול במיוחד. סיעת כולנו החליטה שחברי הכנסת יוכלו להצביע לפי צו מצפונם. בתוך הסיעה נשמעה ביקורת נרחבת על החוק, המטרה שלו ואופי השיח שהוא מייצר במדינה. בעקבות חופש ההצבעה כבר נשמעים קולות במפלגת 'כולנו' אשר ככל הנראה יפילו את החוק.

ח"כ רחל עזריה מ'כולנו' צייצה היום בחשבון הטוויטר שלה: "יום חשוב לדמוקרטיה. אני מברכת על ההחלטה הנכונה והחשובה של סיעת ׳כולנו׳ על מתן חופש הצבעה של כל ח״כ על-פי צו מצפונו. כפי שאמרתי לאורך כל הדרך, רוח החוק והעיתוי לא מאפשרים להעביר אותו במתכונתו הנוכחית, בטח שלא בקואליצית 61. שמחתי לראות שח״כ בני בגין ואחרים הצטרפו אליי בנושא הזה."

יצוין שחברת הכנסת מרב בן ארי עבדה בוועדת החינוך בשבועות האחרונים כדי לשלב הקלות מסוימות בתוך החוק. כך למשל היא דחפה לחובת התייעצות של שרת התרבות והספורט לפני שלילת תקציבים וכן להוספת סעיף שיחייב את הגורמים המחליטים לצפות ביצירות (הצגות, סרטים או מופעים) אשר מן המוסד שבו הם מועלים עומד להישלל התקציב.

ח"כ יואב קיש מהליכוד צייץ הבוקר בחשבון הטוויטר שלו ואמר: "נראה שכחלון רוצה לפרק את הממשלה ולהוביל לבחירות."

ח"כ אמיר אוחנה מהליכוד מציע לשרה מירי רגב, חברת מפלגתו ומובילת החוק להעלות את החוק ולראות אם ח"כ אביגדור ליברמן והשר משה כחלון מצביעים נגד "הפסקת מימון תיאטראות המעלים הצגות שכתבו רוצחי חיילים."

חוק הנאמנות בתרבות, הוא גלגול מתקדם של חוק הנכבה המקנה סמכויות למשרד האוצר לשלול תקציבים. החוק שנתן בידי האוצר (כלומר השר משה כחלון וצוות במשרדו) את הסמכות, הועבר לפני שלוש שנים אך רוב עצום של הבקשות שהונחו בפני הצוות במשרד האוצר נדחו. רגב ניסתה לשכנע את כחלון במשך מספר שנים לאפשר את העברת הסמכות אליה ורק לפני כחודשיים כחלון הודיע שהוא מסכים למהלך ותמך בו בקריאה הראשונה.