חוסן לפז"מ? גנץ ויעלון יודיעו כי ירוצו יחד בבחירות

הרמטכ"לים לשעבר החליטו לרוץ בשתי מפלגות תחת רשימה אחת, כדי לנסות ולהדיח את נתניהו. אבי גבאי: "כל המתמודדים האחרים מתכוונים לשבת בממשלה שלו. אני לא מאמין שאפשר לעשות שינויים בממשלה בראשות נתניהו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/12/18 18:39 כא בטבת התשעט

חוסן לפז"מ? גנץ ויעלון יודיעו כי ירוצו יחד בבחירות
יתאחדו יחדיו כדי להפיל את נתניהו? יעלון וגנץ מאחורי ראש הממשלה, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

רשימת הרמטכ"לים יוצרת לדרך: בני גנץ ומשה בוגי יעלון סיכמו ביניהם על יצירת רשימה מאוחדת שתרוץ יחד בבחירות הקרובות. כך דווח הערב (מוצאי שבת) ב'כאן'.

לפי הדיווח שני הגנרלים לשעבר מתכננים להודיע עוד השבוע כי ירוצו ברשימה אחת שתורכב משתי מפלגות. זאת לאחר הדיווחים בשבוע שעבר על מגעים מתקדמים בין הצדדים.

בתוך כך, רשימת המועמדים שעשויים להצטרף לרשימת השניים הולכת ומתארכת. למפלגתו של גנץ, 'חוסן ישראל', נקשרו שמות כמו ראש עיריית ירוחם לשעבר מיכאל ביטון, איש החינוך הסרוג חילי טרופר, איש הרבנות הצבאית בדימוס הוד בצר ומנהל בית החולים שיבא וקצין רפואה ראשי לשעבר איציק קרייס.

למפלגתו של שר הביטחון בעבר בממשלת נתניהו, יעלון, עשוי להצטרף מזכיר ממשלתו בעבר של ראש הממשלה, צביקה האוזר. ברקע ממשיכים הדיווחים על חיבור אפשרי למפלגות מרכז נוספות כמו כולנו וזו של ח"כ אורלי לוי אבקסיס, 'גשר'.

אבי גבאי

אבי גבאיצילום: תומר ניוברג פלאש 90

בתוך כך, חזר היום יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, בשבת תרבות בחיפה על כך שהבחירות הקרובות הן בינו לבין נתניהו, "כל המתמודדים האחרים במערכת הפוליטית אומרים ומתכוונים לשבת בממשלה שלו. באתי לעשות שינוי גדול במדינה ואני לא מאמין שאפשר לעשות שינויים גדולים בממשלה בראשות נתניהו". 

לדבריו, "אנחנו כרגע במלחמה אמיתית על החיים, על החופש ועל העתיד של אזרחי ישראל. אני מייצג תפיסת עולם וקבוצה גדולה של אזרחים שמאמינים שאפשר לשנות. יש אנשים שהתייאשו וזה מה שהשלטון אומר - תגידו תודה על מה שיש. אני מייצג תפיסה שאומרת שאת הדברים האלה אפשר לשנות".