חולני: משחק מחשב נאצי

משחק מחשב שהופץ במזרח אירופה מאפשר לשחקן לשחק 'קצין נאצי', ולשלוח יהודים למקלחות גז. במשחק נוסף ניתן להשתלט על ממשלה ולהמליך את היטלר כקנצלר. "העולם רוצה לשכוח את מה שקרה, וזה הופך למשחק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/12/18 14:43 ב בטבת התשעט

חולני: משחק מחשב נאצי
משחקי שואה באירופה, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

תופעה מטרידה ומחליאה מתפשטת באירופה - משחקי מחשב נאציים. במשחק 'מחיר החירות', שהופץ על ידי חברה אוקראינית, משתתף יכול לבחור לשחק קצין נאצי, ובתפקידו זה הוא יכול להוציא יהודים להורג, לשלוח אותם לתאי הגזים ולהשליך אותם לקבר אחים. 

המשחק המחריד, שהופץ באוקראינה, אמור היה להימכר גם בפולין והדבר נמנע על ידי רבה של מוסקבה, הרב פנחס גולדשמידט, שהגיש תלונה ל'מרכז לזיכרון לאומי' בוורשה בירת פולין. הפצת המשחק נמנעה ותלונה הוגשה נגד יוצריו. 

"ילד משחק את המשחק הזה, ולמחרת אומר לחברים שלו 'הצלחתי להכניס 2,000 יהודים לתאי הגזים!'", אמר הרב גולדשמידט לחברת החדשות. 

גם נשים נופלות ברשת. אילוסטרציה

לשלוח יהודים לתאי הגזים בלחיצת עכבר. אילוסטרציהצילום: פלאש 90. דרור גרטי

המשחק המדובר הוא לא היחיד. במשחק הקופסא 'היטלר הסודי', שנמכר בענקית הרשת 'אמזון', המשתתף יכול לשחק קבוצת פשיסטים, שמטרתה להשתלט על הממשלה ולהמליך את היטלר לקנצלר. באמזון ניתן אף לרכוש בובה של היטלר, תמורת קרוב ל-500 דולר, אותה אפשר להלביש ולהצמיד אליה את סמל ה-S.S., פלוגות הסער הנאציות. את הבובה לא ניתן להזמין לישראל.

הרב גולדשמידט מוביל השבוע את וועידת רבני אירופה, הכוללת כ-700 רבנים מרחבי היבשת, ומבקש להילחם יחד עם ממשלת ישראל בתופעה. "הרגשתי שהעולם שוכח את העבר", אומר רבה הראשי של מוסקבה. "העולם רוצה לשכוח את מה שקרה, וזה הופך למשחק. הזיכרון מתעמעם".