"ספרי תורה מתגוללים בביזיון נורא": חולל בית כנסת בירושלים

אלמונים פרצו הלילה לבית כנסת בשכונת קרית יובל בירושלים , שפכו חומצה, פרצו את ארון הקודש וגרמו נזק רב לרכוש ולמבנה. במקום נצפו תמונות מחרידות של ספרי תורה מתגוללים ותשמישי קדושה זרוקים. המשטרה חוקרת

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/19 08:25 כג בשבט התשעט

"ספרי תורה מתגוללים בביזיון נורא": חולל בית כנסת בירושלים
ספרי התורה מושלכים בבית הכנסת, צילום: מתפללי בית הכנסת

אנטישמיות בלב ירושלים. בית הכנסת 'שיח ישראל' בשכונת קרית יובל בירושלים נפרץ הלילה (ג'). הפורצים פרצו את ארון הקודש, השליכו את ספרי התורה על הרצפה, שפכו חומצה וגרמו נזק רב לרכוש ולמבנה.

מדוברות המשטרה נמסר: "במהלך הלילה, התקבל דווח על פריצה וגרימת נזק לבית כנסת באזור קריית יובל, מיד עם קבלת הדיווח הגיעו למקום כוחות משטרה, טכנאי זיהוי ונפתחה חקירה". בעקבות חילול ספרי התורה החליט מפקד המחוז ניצב יורם הלוי להקים צח"מ (צוות חקירה מיוחד) שיחקור את המקרה

בית הכנסת המחולל

בית הכנסת המחוללצילום: דוברות המשטרה

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, אמר הבוקר: "הבוקר התוודענו למקרה מזעזע של חילול בית כנסת והשחתת ספרי תורה בקרית יובל. אירוע חמור שמזכיר תקופות אפלות של העם היהודי, לא ניתן לפשעים כאלה להתרחש בימינו. שוחחתי עם ממ"ז ירושלים כרגע ואני בטוח שמשטרת ישראל תשים ידה במהרה על הפושעים!"

הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו: ״זהו בוקר קשה לכל יהודי באשר הוא, לא ניתן לעבור לסדר היום אחרי חילול ברוטאלי  שכזה בבית מקדש מעט, חובה עלינו לעשות חשבון נפש איך הגענו למצב שבעיר הקודש ירושלים מתחלל בית כנסת וספרי תורה מושלכים לרצפה. לצערי זה לא המקרה הראשון בתקופה האחרונה ואני מצפה שמשטרת ישראל תתיחס לזה כאל פשע שנאה לכל דבר וירכזו את מרב המאמצים שמי שאחראי למעשה הנפשע לא יינקה.

הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף: "הלב היהודי מתפלץ למראה ספרי תורה מתגוללים בבזיון נורא שחוללו ע״י בני בליעל בתוך בית הכנסת. על הרשויות להפוך כל אבן, להגיע אל הפושעים ולמצות איתם את מלוא חומרת הדין. על כל אותם שנחשפו לזוועה, לקבל על עצמם תענית או לפדות אותה בצדקה וכן כל יהודי שכבוד התורה יקר לליבו, יקבל על עצמו יום של לימוד תורה בתענית דיבור להגדיל ולחזק כבוד התורה שחולל".

בית הכנסת המחולל בירושלים

בית הכנסת המחולל בירושליםצילום: מתפללי בית הכנסת

שר החינוך ויו״ר הימין החדש, נפתלי בנט, בתגובה לתקרית חילול בית הכנסת בירושלים: ״חילול בית הכנסת וביזוי סיפרי התורה הלילה בירושלים הם מעשה נוראי ושפל. המראות מכאיבים את הלב ומעוררים תחושות קשות. מדובר בפשע נורא נגד כל מה שקדוש לעם היהודי ואני קורא לרשויות אכיפת החוק לבדוק את האירוע ולהביא את המשחיתים לדין בהקדם האפשרי״.

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ', על הפריצה וההשחתה בבית כנסת 'שיח ישראל': "אלו מראות קשים שמזכירים תקפות אפלות בהיסטוריה של העם שלנו. אני קורא לרשויות האכיפה לעשות כל מה שצריך כדי לאתר באופן מיידי את המבצעים ולהעמידם לדין."

ח״כ איתן כבל (העבודה): ״התמונות מבית הכנסת בקרית יובל בירושלים מזכירות ימים אפלים ותקופות רעות ליהודים ואין יהודי שהתמונות הללו לא מכאיבות לו. סמוך ובטוח שמשטרת ישראל תשים את ידה על מי שחילל כך את הבית כנסת.״

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) אמר הבוקר ברדיו קול חי: "כואב הלב לקום בבוקר ולשמוע על חילול בית הכנסת בשכונת קריית יובל, ברמה בזויה של פריצה לארון הקדוש ושפיכת חומצה.אני סמוך ובטוח שמשטרת ירושלים תשקיע את כל האנרגיה והמשאבים על מנת למצוא את אותם פורעים, שבמקומם מאחורי סורג ובריח".

יו״ר תנועת התעוררות ויו״ר האופוזיציה בעיריית ירושלים, עופר ברקוביץ, מסר בעקבות הפריצה והשחתת בית הכנסת בקרית יובל: ״הזדעזתי מהמעשה הנורא של פגיעה בקדשי ישראל. זהו אירוע קשה והתמונות מהמקום מזכירות ימים אפלים אשר מחרידים כל יהודי באשר הוא. אני קורא למשטרת ישראל לפעול באופן מיידי ולהקצות את כל המשאבים הנדרשים על מנת לתפוס את הפורעים ולהביאם לדין במהרה״.

ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה): "זהו פשע שנאה מחריד, פרי הביאושים של אנשי תקשורת ופוליטיקאים שוחרי הדמוקרטיה והפלורליזם שמסיתים את הציבור בזעקות סרק על הדתה ומזלזלים בציבור שומרי המצוות. דווקא עכשיו כשקולם צריך להישמע נגד מעשי הוונדליזם המזעזעים הפוגעים ברגשותיו של כל יהודי בארץ ובעולם, הם שותקים בצביעות ואפילו לא מגנים את האירוע הקשה שחווינו היום בירושלים".