חוטובלי: "מקווה שבתחילת השנה תעבור שגרירות ברזיל לירושלים"

סגנית שר החוץ התייחסה בכנס שגרירים לניסיונות לגרום למדינות נוספות ללכת בעקבות ארצות הברית, "יש לנו חלון הזדמנויות היסטורית עד אז להביא כמה שיותר שגרירויות זרות לירושלים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/18 13:33 א בטבת התשעט

חוטובלי: "מקווה שבתחילת השנה תעבור שגרירות ברזיל לירושלים"
חוטובלי בכנס, צילום: משרד החוץ

סגנית שר החוץ, ציפי חוטובלי, סיפקה היום (ראשון) בכנס שגרירים של משרד החוץ תחזית אופטימית בנוגע למעבר השגרירות הבאה מתל אביב לירושלים

"אני מקווה שבינואר שגרירות ברזיל תעבור לירושלים", אמרה חוטובלי שציינה כי "במאי 2019 תצוין שנה להעברת השגרירות האמריקאית לבירה ויש לנו חלון הזדמנויות היסטורית עד אז להביא כמה שיותר שגרירויות זרות לירושלים".

לדבריה, לשגרירים עצמם יש חלק חשוב בקמפיין העברת השגרירויות הזרות לירושלים: "המסר שלנו לעולם פשוט- יש לנו רק בירה אחת כבר 3000 שנה והיא ירושלים".

בנוגע לשינוי מדיניות ישראל כלפי סוכנות האו"ם אונר"א, אמרה סגנית שר החוץ כי אארגון הפליטים צריך להיסגר, "עליכם להציג למדינות התורמות אלטרנטיבות לארגון זה. הסיוע שלהן חייב להיות על בסיס הומניטרי ולא מתוקף הגדרה מוטעית שמדובר בפליטים. מדובר בתושבים שבחלקם כבר אזרחים במדינות כמו ירדן. עלינו להוריד את קלף זכות השיבה מהשולחן. יש לנתב את המימון לצינורות חלופיים".