הסיבוב השני: הקלפיות לרשויות המקומיות נפתחו

למעט המועצה האזורית חוף אשקלון כל 54 הרשויות בהן לא נבחר נציג בסיבוב הראשון יגיעו לבחור בשנית לראשות העיר/מועצה. האם הרשות שלכם בפנים ומתי מתחילה ההצבעה? כל מה שצריך לדעת לקראת הסיבוב השני. צאו להצביע

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/18 11:19 ג בכסלו התשעט

הסיבוב השני: הקלפיות לרשויות המקומיות נפתחו
סופרים קולות בסיבוב הראשון, צילום: David Cohen/Flash90

היום (ג') יתקיים הסיבוב השני של הבחירות ב-55 רשויות מקומיות, מתוכן 19 ערים, 29 מועצות מקומיות ו-7 מועצות אזוריות, בהן אף אחד מהמועמדים לראשות הרשות לא השיג 40% מקולות הבוחרים בסיבוב הראשון. 26 מתוך 110 המתמודדים בסיבוב השני יהיו ראשי ערים מכהנים, מתוכם שבע נשים. 

בשל גל ההסלמה בדרום החליטו במועצה האזורית חוף אשקלון לדחות את הבחירות לסיבוב השני שהיו אמורות להיערך היום כדי לא לסכן את התושבים שנדרשו להישאר בקרבת המרחבים המוגנים. שר הפנים, אריה דרעי: ״החלטתי לדחות את הבחירות בחוף אשקלון כי ביטחון התושבים הוא החשוב ביותר. לא ניתן לקיים בחירות כשהתושבים לא יכולים לעזוב את אזור המתחמים המוגנים, המקלטים והממ״דים. הבחירות ידחו לימים שקטים יותר״

הקלפיות ייפתחו רק בשעה 13:00, מאחר ובסיבוב השני אין יום שבתון, ובתי הספר, בהן מוצבות רוב הקלפיות, עובדים. בחלק מבתי הספר יסתיימו הלימודים בשעה 12:00, ההצבעה תסתיים בשעה 22:00.
הקלפיות יוצבו באותם המקומות שהוצבו בסיבוב הראשון (למעט בתי ספר של החינוך המיוחד), והבוחרים יצטרכו להכריע בין שני המועמדים שקיבלו את מירב הקולות בסיבוב הראשון.
 לבדיקת זכאות ומיקום הצבעה בסיבוב השני - לחצו כאן

ברקוביץ וליאון

ברקוביץ וליאון. סיבוב שני סוער בירושליםצילום: רפי קוץ, יונתן זינדל פלאש 90

אז איפה הולכים להצביע בסיבוב השני? מלבד ירושלים, כמובן, בה יתמודדו עופר ברקוביץ ומשה ליאון על ראשות העיר, גם בראשון לציון יילכו התושבים להצביע בשנית, בבחירה בין ראש העיר המכהן דב צור ליריבו רז קינסטליך. ברמת גן יתמודד ראש העיר המכהן ישראל זינגר נגד ח"כ לשעבר כרמל שאמה-הכהן, בסיומה של מערכת רוויית השמצות והכפשות. גם בבת-ים, אשקלון, אילת, קרית-שמונה וצפת יתקיים סיבוב שני.

גם בלא מעט מועצות אזוריות יילכו התושבים לבחור בשנית. בגוש עציון יתמודד ראש המועצה המכהן שלמה נאמן נגד סגנו משה סוויל, אחרי שהפער ביניהם עמד על 17 קולות בסיבוב הראשון. ברמת הגולן תתמודד סגנית ראש המועצה לשעבר מיכל רייקין נגד המועמד הסרוג חיים רוקח. במעלות-תרשיחא ארקדי פומרנץ ינסה לאתגר את ראש העיר המכהן הוותיק בישראל (42 שנה) שלמה בוחבוט.

vרשימה המלאה של הרשויות בהן יתקיים סיבוב שני 
להורדת הקובץ