חוזרים לשולחן המשא ומתן: עיצומי העובדים הסוציאליים הסתיימו

הסכמות בין איגוד העובדים הסוציאליים לשרי האוצר והרווחה על פתיחת משא ומתן כולל על תנאי השכר, העומסים והמוגנות. יו"ר איגוד העובדים: "פרצנו את הדרך שבסופה העובדים יהיו מוגנים מאלימות ויזכו לשכר הולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/18 20:15 י בטבת התשעט

חוזרים לשולחן המשא ומתן: עיצומי העובדים הסוציאליים הסתיימו
מחאת העובדים הסוציאליים, צילום: Miriam Alster/FLASH90

בתום ישיבה של שר האוצר משה כחלון, שר הרווחה חיים כץ ויו״ר איגוד העובדים הסוציאליים ענבל חרמוני הוסכם על דיונים על מנגנון אבטחתי כולל שיהיה מקובל גם על האיגוד שיימשכו כשלושה חודשים. 
לאחר מכן ייכנסו הצדדים למשא ומתן בנושא שכר, תנאי העסקה ועומסים כפי שיתואם עם ההסתדרות.

איגוד העובדים הסוציאליים דורש ממשרדי האוצר והרווחה לדאוג לאבטחה בכל שעות קבלת הקהל בלשכות באמצעות מאבטחים עם הכשרה רלוונטית, דלתות משוריינות, מצלמות אבטחה ולחצני מצוקה. העובדים הסוציאליים דורשים גם מימון ומתן אבטחה מקיפה ואישית גם מחוץ לשעות העבודה עבור עובדים שקיבלו איומים על חייהם או עברו אירועי אלימות.

ענבל חרמוני, יו״ר איגוד העובדים הסוציאליים: ״היום התחילה הדרך לשינוי הגישה ושיפור תנאי העבודה של העובדים הסוציאליים בישראל. דרישותינו למשא ומתן כולל על נושאי השכר, העומס, תקינה ומוגנות התקבלה. בנוסף, התקבלה דרישתינו להקמת יחידת אבטחה למוסדות הרווחה. מדובר במו״מ אינטנסיבי קצוב לשלושה חודשים בנושא המוגנות, ולאחריו ייפתח מו״מ כולל בנושא העומסים והשכר.

חרמוני הוסיפה: "היום פרצנו את הדרך שבסופה העובדים יהיו מוגנים מאלימות ויזכו לשכר הולם ותנאי עבודה ראויים. כעת האחריות היא על צוותי המו״מ, שיתוף פעולה יענה בשותפות אמיתית מצידנו״.