חוזרים לשגרה? צה"ל פתח את המחסום לרמאללה

לראשונה מאז הפיגוע בגבעת אסף צה"ל פתח את הכניסה לרמאללה, ואף חייל אינו מאייש את המחסום. תושבי המועצה בית אל: "ההקלות לפלסטינים באות על חשבון חיי הילדים שלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/19 11:20 יט באדר א'

חוזרים לשגרה? צה"ל פתח את המחסום לרמאללה
המחסום הפתוח סמוך לבית אל, צילום: דוברות המועצה בית אל

חודשיים לאחר פיגוע הדמים בגבעת אסף שגבה את חייהם שלסמ"ר יובל מור-יוסף וסמל יוסי כהן פתח צה"ל את מחסום פוקוס, שער הכניסה לעיר רמאללה מכיוון אזור המועצה בית אל. 

בסוף השבוע האחרון תיעדו תושבי המועצה בית אל כי המחסום פתוח לרווחה וכי אין אף חייל המאייש את המחסום.

במועצה בית אל הגיבו בחריפות "חבל מאוד שהתקבלה החלטה כזו שיכולה להביא עלינו עוד הרוגים ועוד פצועים, אנחנו מזכירים לצה"ל ולמקבלי ההחלטה כי ישנן עדיין חוליות ירי המסתובבות בשטח ושעדיין לא נתפס. מתווה גבעת אסף יכול לחזור בסבירות גבוהה מאוד" אומר גורם במועצה. 

צפו ברכבים הפלסטינים עוברים במחסום ללא בידוק של חיילי צה"ל

אחד התושבים אמר כי מדובר באוזלת יד צבאית וביטחונית "הצבא והממשלה רוצים להקל על הפלסטינים על חשבון החיים של הילדים שלנו, אנחנו נגיב לכך בחריפות. רכבים פלסטינים יסעו על הציר הזה רק לאחר בידוק, אם זה לא יקרה אנחנו נגיב במחאה חריפה מאוד"  

ראש מועצת בית אל אמר כי הוא מתדיין כעת עם הגורמים הרלוונטים "אנחנו נעשה מאמצים כדי לסגור את הכביש הזה לתנועת פלסטינים, אם הצבא והמדינה בכל זאת רוצים לתת להם לנוע על הכביש אז הם ינועו רק לאחר בידוק, כעת אני בדיונים מול הגורמים הרלוונטים". 

בתגובה לדברים אמרו בדובר צה"ל: ״בחודשיים האחרונים היה מחסום פוקוס סגור לכניסה ויציאה מרמאללה בעקבות מספר פיגועים שהתרחשו בגזרת בנימין. לאור הערכת המצב, נפתח מחסום פוקוס מחדש לתנועה בשעות מסוימות במהלך היום. בשעות בהן פתוח המחסום נמצא במקום כוח צבאי אשר מבצע בידוקים לרכבים היוצאים. בשאר שעות היום לוחמים מאיישים את העמדה הסמוכה.
המקרה הנראה בסרטון יתוחקר. צה״ל פועל וימשיך לפעול כל העת לשמירת בטחונם של התושבים".