חדש: כיתה נפרדת לתלמידות חילוניות

לקרת שנת הלימודים הבאה, תיפתח כיתה נפרדת לבנות כיתה ז' בבית ספר חילוני. במידה והפיילוט יצליח, תישקל גם פתיחת בית ספר נפרד. עיריית ירושלים: "נבדקת היתכנות למסלול ירושלמי ברוח היוזמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/11/18 17:38 יב בכסלו התשעט

חדש: כיתה נפרדת לתלמידות חילוניות
כיתה לבנות בלבד? למצולמות אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90. קורינה קרן

כיתות נפרדות לבנים ולבנות, בחטיבות הביניים, זו מציאות מוכרת בציונות הדתית. עם זאת, באתר ynet פורסם היום (שלישי) כי בשנה הבא תיפתח מסגרת דומה בבית ספר חילוני.

עיריית ירושלים אישרה לאחרונה הקמת כיתה לבנות בלבד בבית ספר ממלכתי שאינו דתי. ההרשמה תחל כבר בעוד חודשיים, לקראת שנת הלימודים תש"פ, ותאפשר להורים לבנות בכיתה ז' לרשום את ילדותיהן למסגרת החדשה והמפתיעה.

עוד דווח כי המניע למהלך לא נבע מסיבות דתיות, אלא משיטה חינוכית הדוגלת בחינוך נפרד, אשר עתיד להביא להעצמת התלמידות. בתקופה הקרובה יתורו בעיריית ירושלים אחר בית ספר חילוני שיסכים להכניס תחת קורתו את היוזמה החדשה. עוד נודע, כי במידה והפיילוט יצליח , והביקוש לכיתות נפרדות יעלה, ישקלו אנשי אגף החינוך בבירה להקים בית ספר נפרד לבנות שאינן דתיות.

הרעיון נולד כתוצאה מתחרות "בית הספר של החלומות" שנערכה בחסות העירייה בשנה האחרונה, במהלכה הוצג גם רעיון ההפרדה שזכה לשם "ענבר". מציעי המודל ציינו כי לפי מחקרים שונים, בהפרדה מגדרית ניתן ליצור מרחב בטוח יותר עבור התלמידות ולהעצימן. היוזמה לא זכתה בתחרות, אך בעירייה אהבו אותה והחליטו לאמצה.

הצבעה בכיתה

הצבעה בכיתהצילום: שאטרסטוק

גורם בעירייה אמר לyney כי "זו יכולה להיות התנסות מעניינת. יש פה מרכיב של העצמה וזו יכולה להיות הזדמנות נהדרת לגוון את מערכת החינוך, שהיום היא לא מספיק מגוונת". עוד מוסיף הגורם כי מדובר על כיתה שתצא לדרך בבית ספר ציבורי בלבד, ולא במסגרת פרטית".

אחת מיוזמות הרעיון, הדס רייס מהאגודה לקידום החינו, הוסיפה, "חשוב להגיד שאנחנו מדברים על חינוך נפרד ממקום של העצמה. אם המוטיבציה להפרדה היא צניעות והדרה ממניעים דתיים – זה דבר אחד ואנחנו ממש לא שם. הרעיון מבוסס על מודל שמוכח ושעובד במדינות רבות בכל העולם שטרם נוסה בישראל. אנחנו די חלוצים בעניין הזה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "בתחילת שנת 2018 השיק מנהל החינוך בעיריית ירושלים את תחרות 'בית ספר החלומות'. בעקבות התחרות מאות יזמים, אנשי חינוך ואזרחים מרחבי ישראל הגישו חלומות לבתי ספר יוצאי דופן, כאשר הפרס שהובטח הוא הקמת בית הספר הזוכה בירושלים".

עוד נמסר מטעם העירייה כי "בין היוזמות שהגיעו לגמר היה גם בית הספר 'ענבר', בית ספר למנהיגות נשית בחינוך הממלכתי. מינהל החינוך נמצא בימים אלו בהליכי עבודה בשיתוף משרד החינוך אל מול מספר בתי ספר שהגיעו לשלבי הגמר בתחרות, כמו גם אל מול היזמיות של 'ענבר', וזאת במטרה לבדוק היתכנות למסלול ירושלמי ברוח היוזמה".