חדש בצה"ל: כל צרכי החייל הדתי במקום אחד

פק"ל חדש היוצא בימים אלו, מטעם ארגון 'צו1', מאגד את כלל פקודות צה"ל הנוגעות לזכויות החייל הדתי בצה"ל. הפק"ל יחולק לאלפי חיילים, "הפק"ל יסייע לחיילים לשמור על היהדות בצה"ל – יחזק את הצבא ויעניק לעם ישראל צבא טוב יותר, חזק יותר ומנצח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/04/19 10:29 כט באדר ב'

חדש בצה"ל: כל צרכי החייל הדתי במקום אחד
החוברת המחולקת לחיילים, צילום: ארגון צו 1

ארגון 'צו 1' מסיים בימים אלו הפקה של חוברת "פק"ל יהדות". מטרת הפק"ל החדש היא לאגד את כל פקודות צה"ל הנוגעות לצביונו כצבא העם היהודי ולשמור על אורח החיים היהודי של החיילים במהלך שירותם הצבאי.

בחוברת ליקטו 'בצו 1' את הפקודות הנוגעות לענייני תפילה, שבת, כשרות, מועדים, הפרדה בין גברים לנשים, ונושאים נוספים הנצרכים לחייל בסוגיות שונות בהן נתקלים במהלך הפעילות היום יומית בסדיר, בקבע, ובמילואים.    

בארגון אומרים כי רבות מן הפקודות אינן ידועות למרבית החיילים ולמפקדיהם. עוד אומרים בארגון כי הפק"ל יסייע לחיילים לשמור על היהדות בצה"ל, לחזק את הצבא ולהעניק לעם ישראל צבא טוב יותר, חזק יותר ומנצח.

מתוך הפק"ל

מתוך הפק"לצילום: ארגון צו 1

בין הפקודות המופיעות בפק"ל ניתן למצוא פקודה שלפיה הצבא מחויב להעניק בתום כל ארוחה לכל חייל חמש דקות לצורך ברכת המזון. בארגון מציינים כי הפקודה אינה מחריגה טירונים או חיילים בקורס, וכי גם להם נתונה תוספת זמן זו. פקודה נוספת המופיעה בפק"ל, מעניקה לכל חייל בצה"ל שלושה ימי השתלמות תורנית (ימי ישיבה) בכל רבעון. את ההשתלמות ניתן לקיים בכל יחידה בצה"ל ע"י רבנות היחידה או מחוץ ליחידה בכנסים מרוכזים המתקיימים בצה"ל מדי חודש.

פטור מאירועים עם שירת נשים
    
נושא רגיש נוסף אשר מוזכר בפק"ל הוא החובה לשחרר כל חייל ע"פ דרישתו מאירועים שאינם עולים בקנה אחד עם הצביון היהודי הראוי תוך שהכוונה לאירועים עם שירת נשים וכד'. "חייל זכאי לבקש להשתחרר מפעילות נופש או הווי, אם קיים חשש כי השתתפותו בפעילות תפגע באמונתו, בערכיו או באורח חייו הדתי" נכתב. עוד נושא שצוין בפק"ל הוא הכשרות בצה"ל. לדוגמא צוין כי גם אירועי 'על האש' במסגרת הצבא דורשים את אישורה של הרבנות הצבאית.

כעת, על מנת להשלים את הדפסת החוברת, וחלוקה באלפי עותקים בבסיסי צה"ל, פתחו בארגון בפרויקט למימון המונים באתר דרוב תחת הכותרת "פק"ל לכל חייל".
בארגון אומרים כי בזכות העזרה לפרויקט, הפק"ל יודפס באלפי עותקים, יופץ לחיילי צה"ל בבסיסים ובמקומות ציבוריים, ויסייע בידם לשמור על אורח החיים הראוי לחייל בצבא יהודי. "חזקו את צה"ל ושמרו על אופיו הייחודי כצבא יהודי מנצח" אומרים בארגון בפנייתם אל הציבור.

מתוך הפק"ל

מתוך הפק"לצילום: ארגון צו 1

מתוך הפק"ל

מתוך הפק"לצילום: ארגון צו 1