מדוע חדשות 2 סרבו להקריא תגובה לכתבה נגד בעלי ערוץ 20?

כתבה שהתפרסה הערב (ש') בחברת החדשות על מניעיו של מיכאל מירילשוילי, מבעלי ערוץ 20 בבניית בית ספר בכפר הירוק הסתיימה ללא הקראת תגובת ערוץ 20. "הכתבה נעשתה ושודרה כחלק מהמאבק בין הבעלים של חברת החדשות לבין ערוץ 20"

חדשות כיפה גלעד כהן 08/09/18 23:48 כח באלול התשעח

מדוע חדשות 2 סרבו להקריא תגובה לכתבה נגד בעלי ערוץ 20?
ערוץ 20, צילום: פלאש 90

על פי תחקיר שהתפרסם הערב (ש') בחדשות 2 , מיכאל מירילשוילי, מבעלי ערוץ 20 הקים בית ספר לילדיו בתוך כשנה בלבד. מירילשוילי, כך על פי התחקיר העביר את הכסף באופן שיאפשר לו זיכוי מס. בסוף הכתבה ששודרה במהדורת החדשות בחרה המגישה שלא להקריא את תגובת ערוץ 20 בטענה כי היא אינה עניינית.

על פי התחקיר, מירילשוילי החליט להקים את בית הספר קינג סולומון לילדיו. מירילשוילי תרם כמעט 7 מיליון שקלים ישירות לעמותת קינג סולומון של בית הספר, את שאר הכסף, כ-25 מיליון שקלים העביר לקהילת בראשית, זו בנתה את בית הספר ושנה לאחר מכן רשמה את המבנה על שם העמותה של מירילשוילי - קינג סולומון.

בנוסף, הביקורת על עמותת בית הספר קינג סולמון מצאה גם כי הבנייה החלה ללא היתר מאושר, לא היה מנכ"ל תקופה ארוכה והועסקו בו מספר קרובי משפחה. לסיכום הביקורת נכתב כי עולה כי קיימות עילות לפירוק העמותה. כך כל פי התחקיר.

ערוץ 20 לא נשאר אדיש לכתבה ששודרה הערב ואומר שהכתבה נעשתה ושודרה כחלק מהמאבק בין הבעלים של חברת החדשות לבין ערוץ 20 על שיטת מדידת הרייטינג בישראל.

כאמור, חברת החדשות, הנמצאת בבעלות משותפת של ערוצים 12 ו-13, סרבה הערב להקריא תגובה לכתבה שפרסמה נגד הבעלים של ערוץ 20, איש העסקים יצחק מירילשוילי. בצעד יוצא דופן, מנחת התכנית, דוריה למפל, אמרה בשידור כי התגובה שהועברה איננה עניינית 

"יצויין כי כתבתו של הכתב יוסי מזרחי שניסתה להציג את מירילשוילי באור שלילי, על רקע תרומה שלו להקמה של בית ספר בכפר הירוק, מתפרסמת בימים בהם מתנהל מאבק בין הבעלים של חברת החדשות לבין ערוץ 20 על שיטת מדידת הרייטינג בישראל, מאבק שהוביל לפרישתו של ערוץ 20 מוועדת המדרוג, אשר גררה אף ערוצים נוספים מחוץ לוועדה.

בשבוע שעבר התכנסה ועדת המדרוג לדון בהמשך ההתקשרות המכרזית, אלא ששם התגלה כי למעט ערוצים 12,  13 ו-14, יתר הגופים לא מעוניינים להמשיך למדוד את הרייטינג בשיטה הקיימת. במהלך הדיון בוועדה נציגים של רשת וקשת אף תקפו בחריפות את עורכת הדין המייצגת את ערוץ 20 וכינו אותה בשמות גנאי. למרות זאת, בחברת החדשות נמנעו הערב מלערוך גילוי נאות, כנהוג, בכדי לציין את ניגוד העניינים שבו הם נתונים, לכאורה, בפרסום הכתבה." כך אומרים בערוץ 20.

להלן התגובה המלאה שנמסרה לחדשות בשם נתנאל סימן טוב, נציגו של מירילשוילי לערוץ 20 ואשר, כאמור, לא הוקראה לבסוף:

״כך עובדת השיטה: לפני כשנה, ערוץ 20 ניהל מאבק משפטי מול חברת החדשות על מכרז ערוץ הכנסת. התוצאה הייתה: "כתבת תחקיר" ארוכה על נציג הבעלים של ערוץ 20. בשבועות האחרונים מנהל ערוץ 20 מאבק רגולטורי לשינוי שיטת מדידת הרייטניג מול רשת וקשת. והתוצאה שוב, כמה מפתיע, "כתבת תחקיר" כנגד הבעלים ונציגו. אז יש לנו חדשות לחברת החדשות, השיטה הזו לא תעבוד. תם עידן השליטה שלכם בשוק הדעות. במדינה דמוקרטית - העם יצביע בשלט״.