בואו להיות חלק מקהילת אלון מורה - קהילה איכותית לצד סטנדרט בניה גבוה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 28/11/19 12:33 ל בחשון התשפ

בואו להיות חלק מקהילת אלון מורה - קהילה איכותית לצד סטנדרט בניה גבוה
אלון מורה, צילום: יחצ

בשביל להגיע לפסגת צל הרים צריך להיות נחוש. המרחק בין הכניסה ליישוב לבין אתר השכונה שנמצא בשלבי פיתוח הוא גדול. בדרך חולפים על פני אזור התעשייה המקומי, שטחי חקלאות, מרכז מסחרי, בריכה, שכונות מגוונות: נוף הדגן, גבעת הברכה, הררי קדם, גבעות עולם, רמי, מצפה תרצה ומעל הכל מתנשאת פסגת צל הרים. בשביל מה שפגשנו כאן, שווה להיות נחוש.

בדרך המטפסת לפסגת צל הרים אספנו את מיכל, טרמפיסטית נחמדה, שסיפרה לנו קצת על היישוב "לכל שכונה יש את האופי שלה" היא מספרת ומחדדת "ועדיין, יש כאן חיים מאד מגובשים כיישוב. גם הותיקים וגם הצעירים וגם כל אלה שביניהם, מקיימים חיי קהילה מדהימים" כששאלנו לדעתה על פסגת צל הרים היא אמרה "השכונה הזו בהחלט חידוש באלון מורה. לפי הפרסומים זו שכונה שתאפשר לאנשים שמחפשים איכות חיים ולא רוצים לוותר על הקהילתיות המיוחדת של אלון מורה, לקבוע כאן את ביתם"

אנחנו נפרדים ממיכל הטרמפיסטית לשלום ומגיעים לכניסה לאתר הבניה שעתיד להפוך להיות פסגת צל הרים. שם מחכה לנו יונתן, מהשותפים בחברת יחד יזמות שיזמה ומקדמת את הפרויקט.

לפרטים נוספים על הפרוייקט

יונתן נותן לנו סקירה מקרוב- על שכונות היישוב ועל השירותים הרבים המוצעים לתושביו. לאחר מכן מתמקד יונתן, בתצפית רחוקה יותר, שכם, הר גריזים ועיבל, בקעת הירדן ומסיים במשפט הידוע "בימים טובים ניתן לראות מכאן את החרמון" בדקנו. יש תמונות. הוא צודק.

אז מה ההבטחה של פסגת צל הרים?

"את השכונות באלון מורה ניתן לחלק לשלושה סוגים ואנחנו מתיימרים להציג את הסוג הרביעי" אומר יונתן "בתחילה, השכונות הראשונות היו מורכבות מאנשים שקבעו את ביתם באלון מורה ותכננו במידה מסויימת את ביתם כרצונם. בהמשך, החלה באלון מורה בנייה ציבורית דו משפחתיים ועד בניינים של 6 דירות שנבנו מתוך ראייה ציבורית, נקודת מבט שהשפיע על גודל הדירות והתכנון שלהן. ולבסוף, בשנים האחרונות, התעורר השוק באלון מורה והוביל לבנייה של פרויקטים על ידי אמנה וחברת הר כביר שבנו מצד אחד בתים בפרויקט אך השתדלו לתת מענה גם לרצונות התושבים"

אלה המדורגים שראינו בדרך?

"המדורגים, נוף הדגן ועוד" הוא מפרט "אבל אני רוצה להתמקד בפסגת צל הרים. שכונה שהחלטנו לתת בתכנון ובבניה דגש רב לאופי החיים והתושבים ביישוב"

הפרוייקט באלון מורה

הפרוייקט באלון מורהצילום: יחצ

איך נותנים דגש לאופי של תושבים בתכנון שכונה?

"קודם כל יצאנו מנקודת הנחה שצריך לשמר כאן את החיים הקהילתיים. את הביחד. לכן תוכנן רחוב שמאפשר מפגש לכל התושבים מצד אחד ופרטיות מהצג השני. גם מצע הדירות המגוון מטרתו לאפשר לכל אדם לבחור את הדגשים המתאימים לאורח חייו. מעבר לזה, השקענו בתכנון ובסטנדרטים שיהיו מותאמים לנעשה היום בארץ"

אנשים שמגיעים לאלון מורה, מחפשים סטנדרטים גבוהים?

"לא גבוהים מידי, אבל בהחלט מגיע לאנשים שבוחרים לגור כאן, גם איכות חיים. זה משהו שטבוע בדי אן איי של היישוב. משקיעים כאן המון בשירותים לתושב, בתרבות ועוד, אנחנו רואים את זה כהמשך ישיר" יונתן מהרהר רגע ומוסיף "הבנו שמי שבוחר לגור כאן, הוא בוחר לבא לכאן בגלל אידיאולוגיה מוצקה. הוא בוחר לקבוע את עתידו ביישוב שמהווה סמל של ראשוניות בשומרון, אם הוא היה בגיל המתאים כשגרעין אלון מורה עלה לקרקע הוא היה חלק בלתי נפרד ממנו; ישן באוהלים, בגשם וברוחות. היום הוא מבין שביסוס היישוב באלון מורה- על ידי שכונה מתקדמת,  הוא פעולה התיישבותית ראשונה במעלה."

באמירה הנוקבת הזו, אנחנו נפרדים מיונתן. לא לפני שאנחנו מסכמים איתו על מפגש אישי עם המשפחות כדי לראות בעיניים את מה שיונתן מדבר עליו.

פסגת צל הרים שכונה הנבנית בימים אלה באלון מורה. מהותיקים והמבוססים שביישובי גב ההר. כ400 משפחות הנהנות ממגוון שירותים: מוסדות חינוך לכל גיל, בתי כנסת, אולם פיס ואולמות אירועים, בריכה, סופר ברמה גבוהה ועוד. הקהילה ביישוב מבוססת ומוגדרת כקהילה אידיאליסטית, ערכית המשלבת חיים של נתינה ועשייה עם איכות חיים.

לפרטים נוספים על הפרוייקט