מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בשורה למילואימניקים: הוזלה בקרקעות וקדימות במכרזים

במסגרת תיקונים לתוכנית הנדל"ן לשנת 2024 הורחבה הגדרת לוחמי המילואים והובטחה העדפתם במכרזים על דירות בפריפריה. סטרוק: "בטוחה ששר השיכון יביא את ההחלטות הנדרשות לאישור המועצה בקרוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/02/24 12:07 כט בשבט התשפד

בשורה למילואימניקים: הוזלה בקרקעות וקדימות במכרזים
לוחמי מילואים ברמת הגולן, צילום: David Cohen,Flash90

במסגרת שיפורים שנעשו בתוכנית הממשלה להאצת הבנייה בענף הנדל"ן הוכנסו תיקונים חשובים עובר משרתי המילואים, כך הודיעה היום (ה') שרת ההתיישבות אורית סטרוק. במסגרת השינויים תינתן קדימות של בין 20-25% למשרתי מילואים במכרזי מחיר מטרה באזורי עדיפות לאומית והגדרת "חיילי מילואים" תורחב גם עבור חיילים ששירתו 45 יום.

ההקלות יאושרו גם עבור הנחות על קרקעות ביישובים כפריים

בנוסף סוכם כי הרחבת הגדרתם של חיילי מילואים תחול גם על החלטת מועצת רמ"י האחרונה הנוגעת להנחות בקרקע בישובים כפריים באזורי עדיפות לאומית (החלטה שהתקבלה לפני החגים). התיקונים התקבלו בהסכמת שני השרים: שר השיכון יצחק גולדקנופף ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. סטרוק בירכה: "אני מודה מקרב לב לשני השרים עמיתי על שיתוף הפעולה, ובטוחה ששר השיכון, שהוא גם יו"ר מועצת רמ"י, יביא את ההחלטות הנדרשות לאישור המועצה בקרוב ממש".

דירה בפחות ממיליון שקלים - עם עדיפות למילואימניקים

כזכור תכנית הנדל"ן של ישראל אושרה השבוע בישיבת הממשלה על ידי שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. התוכנית כוללת דירה ב-800,000 שקלים באזורי פריפריה כך שדירת ארבעה חדרים (100 מ"ר) במכרזי מחיר מטרה באזורי עדיפות לאומית לא יעלו על 800,000 שקלים לדירה. במסגרת התוכנית מעל 20% מיחידות הדיור ישווקו למשרתי מילואים.