תקנה חדשה תחייב קבלנים לבנות בניינים מותאמים לדתיים

בעוד רוב הבניינים עם מרפסות הסוכה ממוקמים בשכונות וערים חרדיות, מטה התכנון הלאומי מקדם בימים אלו תקנה חדשה, שתאפשר לציבור הדתי והחרדי להתגורר בכל רחבי הארץ וליהנות מסוכה כשרה במרפסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/07/23 16:47 כ בתמוז התשפג

תקנה חדשה תחייב קבלנים לבנות בניינים מותאמים לדתיים
בכל בניין - מרפסות סוכה, צילום: Gili Yaari / Flash90

בתקופה האחרונה מקדם מטה התכנון הלאומי, בראשות הרב נתן אלנתן, תקנה חדשה שתחייב כי בין 20% ל- 15% מהדירות בבניינים חדשים ייבנו עם מרפסות סוכה, כך פורסם היום (א') בגלובס. מטרת התקנה החדשה היא להציע לציבור הרוכשים הדתי-חרדי מאגר דירות מותאם לערכיהם בכל ערי הארץ ולאו דווקא בערים או בשכונות החרדיות. 

לאחרונה סוכם: הרחבת ההיתרים למרפסות סוכה

נזכיר כי לפני מספר חודשים, הושג סיכום בין יו"ר ועדת הפנים ח"כ יעקב אשר למטה התכנון הלאומי, לפיו ועדות מקומיות יורשו להנפיק היתר למרפסות סוכה פתוחות מעבר לזכויות הבניין וללא הגבלת שטח, כל עוד היא איננה חורגת מקווי הבניין, מנהל התכנון יבהיר זאת לוועדות המקומיות בתוך חודשיים ימים.

היתר למרפסות סוכה לא יוגבל עוד ל-14 מ"ר כפי שהיה בעבר ושטחו לא ייגרע בגלל מרפסות ושטחי שירות מקורים שחושבו בזכויות הבניין, כך הודיע יו"ר מטה התכנון הלאומי נתן אלנתן ליו"ר ועדת הפנים ח"כ יעקב אשר. גם כאן, מטרת השינוי היא לסלול את דרכו של ציבור שומרי המצוות למגורים בכל בניין, שכונה וערי בישראל.

דייט במרפסת

מרפסת צילום: רחלי בן שימול

"אדריכלים שונאים את זה, כי המראה מכער את הבניין"

בריאיון שנערך לפני מספר חודשים בחדשות כיפה, הסביר אביב הייט, מנכ"ל דונם נדל"ן ופיננסים, מדוע מרפסות הסוכמה מאתגרות את האדריכלים. "בלתי אפשרי לבנות מרפסות מדורגות בבניין שעולה על עשר קומות. זה אפילו לא עניין טכני, זה פשוט לא אפשרי. זה כמו לתפור את הכיס של הבגד דווקא מאחורי החולצה. החזית של הבניין מקדימה ואי אפשר לפצל אותה לחלק האחורי של הבניין", הסביר.

לדבריו: "אפילו פתרון של מרפסת סוכה זעירה בגודל של 60 ס"מ כבר לא רלוונטי, הדברים האלה כבר לא עובדים, עוד חשף הייט כי, "אגב, אדריכלים שונאים את זה, כי המראה מכער את הבניין".