דירה בהנחה: מספר הדירות הגדול ביותר יוגרל בעיר במרכז הארץ

התכנית הממשלתית החדשה של "דירה בהנחה" יוצאת לדרך בפעם החמישית-אתמול בערב נסגרה ההרשמה להגרלה על 7,037 יחידות דיור ברחבי הארץ, העיר המובילה בהגרלה היא פתח תקווה עם 1,201 דירות

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/05/23 11:39 יז באייר התשפג

דירה בהנחה: מספר הדירות הגדול ביותר יוגרל בעיר במרכז הארץ
דירה בהנחה , צילום: Moshe Shai/FLASH90

משבר הדיור בישראל נמשך ובממשלת ישראל ממשיכים בתכנית "דירה בהנחה" שנועדה להתמודד עם המשבר. 96,918 משקי בית נרשמו להגרלה החמישית של הפרויקט ,תוצאות ההגרלות יפורסמו לזוכים בשבועות הקרובים. החל מהיום (ב') כבר ניתן להנפיק אישורי זכאות לקראת ההגרלה הבאה. ההרשמה להגרלה החמישית בתוכנית נפתחה לפני כשבועיים ונסגרה אתמול בחצות. ההגרלה כוללת 7,037 יחידות דיור ב-17 יישובים ברחבי הארץ, ביניהם: אילת, אשדוד, באר יעקב, חיפה, חריש, כפר קאסם, פתח תקווה ועוד.

החל מהיום, יחלו גורמי המקצוע במשרד לבצע בדיקות טכניות, לאחריהן יתחיל הליך ביצוע ההגרלות. הליך ההגרלה נערך בהתאם לנהלים מחמירים ומוקפדים, במערכת ממוחשבת, ללא מגע יד אדם, בניהולה של ועדה ובפיקוחו של רו"ח מוסמך. חישוב התוצאות מתבצע בחדר הגרלות סגור, בנוכחות ועדת ההגרלות המפקחת, בודקת וחותמת על תוצאות ההגרלה, עם סיום תהליך זה יופצו הודעות הזכייה לזוכים.

"מטרתנו להעניק לזוגות הצעירים בישראל קורת גג"

יצחק גולדקנופף, שר הבינוי והשיכון דיבר על מספר הנרשמים הרב ואמר כי זה מראה כי בכל הארץ ישנו ביקוש ולכן אנו פועלים מסביב לשעון על מנת לאפשר לכל אזרחי ישראל  דיור בר השגה ושכירות ארוכת טווח". בזמן הקרוב" ,הבטיח שר השיכון, "נציג את התוכנית האסטרטגית של המשרד בה יפורטו מגוון פתרונות, שיתנו מענה ראוי לצורך הגדול שקיים בשוק, לדיור בר השגה בקרב הזוגות והמשפחות הצעירות".

יהודה מורגנשטרן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון מבטיח אף הוא "מטרתנו להעניק לזוגות הצעירים בישראל קורת גג, המשרד פועל במטרה להגדיל את מספר השיווקים, העסקאות והתחלות הבנייה בכדי לתת מענה לביקושים" , עוד הוסיף "אנו משקיעים מאמצים רבים לקדם התחלות בנייה בכדי שכל שיווק שיוצא יהפוך במהירות האפשרית לקורת גג ראויה".

נתוני ההגרלה המלאים:

17 ערים ישתתפו בהגרלה כשהעיר המובילה היא פתח תקווה עם 1,201, כשאחריה באר יעקב עם 883 ואלעד עם 750. בתחתית הרשימה אפשר למצוא את אשדוד עם 75 ודירות ונתיבות עם 53. בכל עיר ינתנו מתוך כלל הדירות סך דירות מסוים לבני המקום, בפתח תקווה למשל מתוך 1,200 הדירות 443 יוגרלו לבני המקום.

נתוני ההגרלה המלאים

נתוני ההגרלה המלאים צילום: משרד השיכון