בגלל הקרבה לרכבת ובלי מקומות חנייה: מגדל תעשייה עצום שיבנה במרכז

בגלל הקרבה לקו המטרו: תכנית חדשה ומשמעותית להרחבת אזור התעשייה "ביג" שנבנה בימים אלו |האכזבה: לא תכלול מקומות חנייה נוספים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/05/23 11:25 יא באייר התשפג

בגלל הקרבה לרכבת ובלי מקומות חנייה: מגדל תעשייה עצום שיבנה במרכז
המגדלים המתכוננים, צילום: יסקי מור סיוון אדריכלים

קווי המטרו והרכבת הקלה ממשיכים להיבנות ולהשפיע על הנסיעות של כולנו, אך לא רק על התחבורה הם משפיעים אלא גם על התעסוקה. הוועדה המחוזית תל אביב, החליטה להפקיד תוכנית להקמת מגדל תעסוקה נוסף בן 50 קומות במתחם "ביג" ברמת השרון שנמצא בבנייה בימים אלו, התוכנית שביוזמת ביג מרכזי קניות בע"מ, הינה על שטח כולל של כ-44 דונם שסמוך לקו מטרו M3 מה שאמור להשפיע בהמשך על שינוי פני השטח. והיא ממוקמת בצפון גלילות בצמידות לכביש 2. 

שני מגדלים בני 50 קומות

הוועדה המחוזית אישרה הקמת מגדל נוסף על המגדל הנבנה כעת בתחום המתחם, כך שיכלול סה"כ שני מגדלי תעסוקה של עד 50 קומות ומרכז מסחרי 2 קומות. בנוסף, התוכנית כוללת גם 4,500 מ"ר עבור שטחי ציבור. סה"כ מוסיפה התוכנית 95,000 מ"ר על השטחים המאושרים כיום במתחם. התוכנית היא חלק מתוכנית כוללת למתחם צפון גלילות כולו, שתעלה בחודשים הקרובים במליאת הוועידה המחוזית.

בלי תוספת חניות, חיבור לתחבורה הציבורית

בהתאם למדיניות הוועדה המחוזית, התוכנית אינה מוסיפה חניות על הקיים, אלא נסמכת על מערכות הסעת ההמונים המתוכננות במרחב: מטרו והקו הירוק של הרכבת הקלה, וקובעת תקן חניה מופחת. כמו כן, התוכנית מסדירה מעברי גשרים לכיוון מערב מעל כביש ארצי מס' 2 (כביש החוף), על מנת להבטיח קישוריות מיטבית בין העיר רמת השרון, דרך העיר הרצליה לקו הירוק של הרכבת הקלה ועד לים. בשטח התוכניות חלו מגבלות גובה הן בשל נתיבי טיסה בין היתר משדה התעופה "דב הוז". בשנת 2019 השדה נסגר ופונה, ומגבלות התעופה אשר נבעו ממנו הוסרו דבר שאפשר את קידום התוכנית. 

מתכנן מחוז תל אביב במנהל התכנון, אדר' ארז בן אליעזר: "התוכנית ממוקמת במיקום אסטרטגי אשר עתיד להיות אזור תוסס של תעסוקה, מגורים ושטחי ציבור כל זאת תוך התבססות על עתיד האזור מוטה 2 תחנות מטרו וקירבה לקו הירוק של הרכבת הקלה ותחנת רכבת ישראל".