993 יחידות דיור: אושרה תוכנית להתחדשות עירונית בחבל לכיש

אושרה תוכנית להתחדשות עירונית רחבת היקף בקריית גת הכוללת 993 יחידות דיור, שטחי מסחר ותעסוקה, מבני ציבור ושטחים פתוחים. התוכנית כוללת כ-12 דונם לטובת מוסדות חינוך, קהילה ובתי כנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/04/23 11:07 כט בניסן התשפג

993 יחידות דיור: אושרה תוכנית להתחדשות עירונית בחבל לכיש
מבוא בנימין קריית גת, צילום: פריאון ברונדר אדריכלים

הוועדה למתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), בראשות מתכננת הוועדה, אדר' סיגי בארי, אישרה אתמול להפקדה את תוכנית להתחדשות במתחם מבוא בנימין בקרית גת (תמל/ 2026). התוכנית מתפרסת על שטח כולל של 54 דונם, והיא ממוקמת בשכונת בני ישראל, בסמוך לכניסה הצפונית לעיר, בין שדרות גת לשדרות לכיש.

דירות קטנות עבור מגוון רחב של אוכלוסיות 

התוכנית, שביוזמת חברת פנינת בנימין ועיריית קרית גת, כוללת הקמת 993 יחידות דיור שייבנו במבנים של 6-25 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור בתוכנית, 373 יוקצו לטובת דירות קטנות, בין השאר כדי לשמר את היצע הדירות הקטנות במרכז העיר ולפנות למגוון רחב של אוכלוסיות. 

בנוסף ליחידות דיור התוכנית כוללת שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של 2,600 מ"ר שישולבו בקומות התחתונות של המבנים שיוקמו לאורך שדרות גת. כמו כן, התוכנית כוללת כ-12 דונם לטובת מוסדות חינוך, קהילה ובתי כנסת. וכ-8 דונם עבור שטחים פתוחים. 

תוכנית של רחובות, פארקים ומוסדות ציבור חדשים

לתוכנית חשיבות רבה לא רק מעצם החלפת הבניינים הישנים בבניינים חדשים ומודרניים, אלא ביצירת תשתית של רחובות חדשים, פארקים ומוסדות ציבור שיאפשרו לקדם בעתיד בקלות רבה יותר תוכניות התחדשות נוספות בשכונת בני ישראל. כיום מצויים במתחם 144 יחידות דיור ב-13 מבנים בני 2-4 קומות, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. התוכנית נערכה על ידי פריאון ברונדר אדריכלים.

יו"ר הותמ"ל ויו"ר מטה התכנון הלאומי הרב נתן אלנתן: "שמח על הפקדתה של תוכנית חשובה נוספת, אשר עתידה להצטרף למארג התוכניות הגדולות שאושרו לאחרונה בקריית גת. הותמ"ל שמה לעצמה למטרה לאשר במלוא המרץ תוכניות להתחדשות עירונית גם מחוץ לאזורי הביקוש על האף האתגרים הרבים הכרוכים בכך".

מתכננת הותמ"ל במינהל התכנון, אדר' סיגי בארי: "התוכנית שמה דגש על פריסה חדשה של רשת רחובות ושבילים, הרחבת מוסדות ציבור ושטחים פתוחים, וזאת בכדי להקל בעתיד על קידום של תוכניות התחדשות נוספות בשכונה. תהליכי התכנון, לצד הליווי החברתי של התושבים, קודמו על ידי אנשי המקצוע בעירייה וצוות התכנון באופן מקצועי ויסודי".