נערכים לרעידה הבאה: פרויקט פינוי בינוי בשכונה הירושלמית הוותיקה

נערכים לרעידה הבאה: פרויקט פינוי בינוי חדש ברחוב בן זכאי בשכונת קטמון בירושלים, הפרויקט כולל שטחי מסחר ומבני ציבור בקומות הקרקע. התוכנית עברה תנאי סף בוועדה המחוזית ועומדת בשלבי תכנון מתקדמים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/23 12:35 כח בשבט התשפג

נערכים לרעידה הבאה: פרויקט פינוי בינוי בשכונה הירושלמית הוותיקה
הפרויקט ברחוב בן זכאי בשכונת קטמון כולל גם שטחי מסחר ומבני ציבור בקומות הקרקע. התוכנית עברה תנאי סף בוועדה המחוזית ועומדת לפני דיון בוועדה המקומית, צילום: הדמיה, יגאל לוי אדריכלים

רעידת האדמה הקטלנית שהתרחשה לפני כשבועיים בטורקיה ובסוריה, ומספר רעידות אדמה קטנות שהורגשו בגבולות ישראל, הובילו להתעוררות השיח סביב הערכות המדינה לאסון בסדר גודל שכזה. אחד מהצעדים שהמדינה מקדמת בשנים האחרונות בנושא, הוא פרויקטים של התחדשות עירונית, פינוי-בינוי, שמטרתם שיפור מבנים שעלולים להיות בסכנת קריסה. על רקע זה, קבוצת איציק תשובה הודיעה על פרויקט פינוי-בינוי חדש בשכונת קטמון בירושלים.

הפרויקט החדש ברחוב בן זכאי, כולל הריסה של חמישים ושש יחידות דיור בבנייני רכבת ישנים, ובנייה של מאתיים ועשר יחידות דיור חדשות בשני מגדלי מגורים בני שש עשרה ושלושים קומות, כשבקומות הקרקע ייבנו שטחי מסחר ומבני ציבור.

בתכנית: הפרשת שטחים בקומות הקרקע של  הבניינים לטובת מבני ציבור 

תמהיל הדירות בפרויקט מגוון, ויכלול דירות בנות שניים עד חמישה חדרים, דירות גן ופנטהאוזים. על התכנון אחראי משרד האדריכלים "יגאל לוי אדריכלים". מבחינת הפיתוח הסביבתי והמטלות הציבוריות, התוכנית מציעה חזית מסחרית מפותחת לכיוון רחוב בן זכאי, חיבור בין רחוב בן זכאי לרחוב טוביה בן חפץ על ידי מעלית ומדרגות ציבוריות, והפרשת שטחים בקומות הקרקע של שני הבניינים לטובת מבני ציבור עם כניסות מרחובות בן זכאי וטוביה בן חפץ.

 ויקטור חביב, מנכל קבוצת איציק תשובה

ויקטור חביב, מנכל קבוצת איציק תשובה צילום: ARTAMIR.JPG

"רעידות האדמה האחרונות באזורנו הוכיחו מעל לכל ספק את הנחיצות  בקידום מהיר של פרויקטים במסגרת התחדשות עירונית

לדברי ויקטור חביב, מנכ"ל קבוצת איציק תשובה, "רעידות האדמה האחרונות באזורנו הוכיחו מעל לכל ספק את הנחיצות בקידום מהיר של פרויקטים במסגרת התחדשות עירונית, בדגש על החלפת מבנים הנמצאים בסכנת קריסה".

קבוצת איציק תשובה נבחרה לבצע את הפרויקט לאחר שזכתה במכרז דיירים. החברה השיגה את הסכמת בעלי הדירות במתחם, אשר חתמו על הסכמי פינוי בינוי עם החברה, והתוכנית להקמת הפרויקט כבר עברה את תנאי הסף בוועדה המחוזית ונמצאת בשלב תכנוני מתקדם.