אושר במחוזית: פרויקט גרנדיוזי בבירה - 4 מגדלי ענק יוקמו במרכז ירושלים

הוועדה המחוזית ירושלים אישרה את תוכנית 'מידטאון' שבמרכז העיר, התוכנית כוללת הקמת ארבעה מגדלים בני 40 קומות, שישלבו 1,000 יחידות דיור, מלונאות, מסחר ותעסוקה, ושטחים לצורכי ציבור

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 07/02/23 12:07 טז בשבט התשפג

אושר במחוזית: פרויקט גרנדיוזי בבירה - 4 מגדלי ענק יוקמו במרכז ירושלים
הדמיית "מידטאון" במרכז העיר ירושלים, צילום: משרד DBLD אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה ירושלים, בראשות שירה תלמי באבאי, החליטה לאשר סופית את תוכנית מתחם "מידטאון ירושלים", זאת בהתאם למדיניות הוועדה המחוזית לעירוב שימושים והעצמה לאורך ציר הרכבת הקלה. במסגרת התוכנית, נקבעו הוראות לשימור המבנה ההיסטורי של בית החולים "שערי צדק" מלא והסבה לשימוש בית מלון יוקרתי.

התכנית הגרנדיוזית: 4 מגדלים בני 40 קומות ובהם כ-1,000 יחידות דיור, כ- 14,500 מ"ר למלונאות, כ-6,600 מ"ר למסחר וכ-60,000 מ"ר למשרדים

התוכנית שביוזמת ישראל קנדה, הינה על שטח כולל של כ-17 דונם, והיא ממוקמת במרכז העיר, בסמוך לתחנת הרכבת הקלה. התוכנית ממשיכה את מגמות התכנון העירוני של העצמת הבינוי לאורך צירי הרכבת הקלה ועירוב שימושים משמעותי של שימושי מגורים, מסחר, תעסוקה ומלונאות, ואף מציעה לראשונה במרכז העיר, בית ספר המשולב בבניה גבוהה.

הדמיית "מידטאון" במרכז העיר ירושלים

הדמיית "מידטאון" במרכז העיר ירושלים צילום: משרד DBLD אדריכלים

התוכנית כוללת הקמת ארבעה מגדלים ובהם כ-1,000 יחידות דיור. מתוך כלל יחידות הדיור, כ-200 דירות תהיינה להשכרה. כן מוצעים כ- 14,500 מ"ר למלונאות, כ-6,600 מ"ר למסחר, כ-60,000 מ"ר למשרדים, וכן מבני ציבור בהיקף של כ-11,000 מ"ר שישמשו עבור בית ספר, גני ילדים, מעונות יום, בית כנסת, תרבות, אומנות וספורט. על גג אחד ממגדלי התעסוקה מתוכננת תצפית על העיר. 

הדמיית "מידטאון" במרכז העיר ירושלים

הדמיית "מידטאון" במרכז העיר ירושלים צילום: משרד DBLD אדריכלים

שימור מלא של המבנה ההיסטורי של בית החולים "שערי צדק" והסבתו לבית מלון יוקרתי

כמו כן, במסגרת התוכנית, נקבעו הוראות לשימור מלא של המבנה ההיסטורי של בית החולים "שערי צדק" והסבתו לבית מלון יוקרתי.

מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדר' דן קינן, ציין כי "התוכנית משמשת דוגמה לניצול מיטבי של משאב הקרקע העירוני ועתידה לייצר עוגן משמעותי של מגורים לצד שימושים אחרים בסמיכות למתחם הכניסה לעיר החדש, אשר הולך ומוקם בימים אלו, ולאורך רחוב יפו המהווה את הציר ההיסטורי של מרכז העסקים הירושלמי". 

התוכנית נערכה על ידי משרד DBLD אדריכלים בהובלת האדריכל הבין לאומי רפאל דה לה פונטיין.