הפעם האחרונה? נפתחה ההרשמה להגרלה הרביעית של דירה בהנחה

ההגרלה הרביעית של דירה בהנחה תיפתח מחר  ותכלול כ-6,000 יחידות דיור ב-13 יישובים ברחבי הארץ. שר הבינוי והשיכון מקווה ששר הבינוי והשיכון הבא לא יעצור את התכניות העתידיות של המשרד בנושא

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/12/22 10:38 ג בטבת התשפג

הפעם האחרונה? נפתחה ההרשמה להגרלה הרביעית של דירה בהנחה
פרויקט בנייה, צילום: Nati Shohat/FLASH90

ההגרלה האחרונה של דירה בהנחה?: מחר בבוקר תיפתח ההרשמה להגרלה הרביעית של דירה בהנחה, משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל מודיעים כי ההרשמה להגרלה הרביעית של דירה בהנחה תיפתח מחר בבוקר (רביעי 28.12) ותיסגר ביום ראשון ה-8.1.2023 ב- 23:59.  בהגרלה יוגרלו כ-6,000 יחידות דיור ברחבי הארץ.  ניתן להנפיק אישור זכאות להרשמה עד ליום ראשון ה - 1.1.2023.

תכנית דירה בהנחה ממשיכה, למעלה מ-21,000 משקי בית כבר זכו השנה באפשרות לרכוש דירה בהנחה משמעותית, במסגרת תכניות שונות לדיור בר השגה, בהגרלות שהתקיימו בשנה האחרונה. 

ההגרלה הרביעית שתיפתח מחר  כוללת כ-6,000 יחידות דיור ב-13 יישובים ברחבי הארץ: ירושלים, אשדוד, חיפה, יהוד-מונסון, רמלה, קדימה צורן, אופקים, שדרות, נהריה, נוף הגליל, אלקנה, קרני שומרון, עמנואל.

הזכאים להירשם הם כל חסרי הדירה בעלי אישור זכאות בתוקף.  כפי שהיה בהגרלות קודמות, באפשרות הזכאים להירשם לשלוש ערים, ולכלל ההגרלות בערים אלו. כמו כן, אין חשיבות למועד ההרשמה להגרלה. תוצאות ההגרלה צפויות להימסר לזוכים בחודש ינואר. 

אלקין: משרד הבינוי והשיכון יצליח לייצר עוד 45,000 דירות בהנחה, בהנחה ששר הבינוי והשיכון החדש לא יעצור זאת

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: ״במקביל לצעדים להרחבה דרמטית של מספר השיווקים ל-100,000 בשנה שהגענו אליהם בשנים 2021-2022, היה ברור לנו שחייבים להחזיר גם את תכניות הדיור בהנחה לזוגות הצעירים שיתנו להם אפשרות לרכוש דירה כבר עכשיו,  בהנחה של מאות אלפי שקלים על חשבון המדינה. לאחר הפסקה של שנתיים, החזרנו את ההגרלות של משרד הבינוי והשיכון, ובמהלך השנה הזו,  כמעט 30,000 משפחות יקבלו יכולת לקנות דירה בהנחה משמעותית על חשבון המדינה.

בשנה הבאה בעקבות התוכניות שהותנעו בחודשים האחרונים משרד הבינוי והשיכון יצליח לייצר עוד 45,000 דירות בהנחה, זאת בהנחה ששר הבינוי והשיכון החדש לא יעצור זאת. למעשה,  בשנים 22-23 כ-75,000 זוגות צעירים מתוך סך של כ- 120,000 שמשתתפים בהגרלות יקבלו את היכולת לקנות דירה בהנחה״

אביעד פרידמן: "אלפי משקי בית נוספים יזכו לרכוש דירה בהנחה משמעותית"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן: "עם תחילת השנה האזרחית החדשה אלפי משקי בית נוספים יזכו לרכוש דירה בהנחה משמעותית, ולהתחיל את 2023 ברגל ימין. ההגרלה הקרובה הינה המשך ישיר לכלל הצעדים והמהלכים שקידם המשרד בתקופה האחרונה בינהם; שבירת שיאים בהתחלות הבנייה ובמספר השיווקים שנה שניה ברצף, מדובר בנתונים שלא נראו שנים ארוכות בענף הנדלן, קידום מכרזים בדיור להשכרה ארוכת טווח, הסרת חסמים מול רשויות מקומיות וחתימה עימן על הסכמי גג. אני יודע כי העבודה עוד רבה, אבל אני יכול לומר בבטחה שהתהליכים שעשינו וקידמנו בתקופה האחרונה יראו פרי כבר בתקופה הקרובה."

ינקי קוינט: רשות מקרקעי ישראל תמשיך לפעול  להגדלה מואצת של היצע הקרקעות למגורים

מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל, ינקי קוינט: "ההגרלה הרביעית החותמת את שנת 2022 תאפשר לעוד אלפי משפחות להנות מדירה במחיר המוזל בעשרות אחוזים ממחירי השוק. רק אתמול נסגרו מכרזי מחיר מטרה לאלפי יחידות דיור בראשון לציון, יבנה, נתיבות, פתח תקוה, נוף הגליל, חיפה, באר יעקב ועוד, שיקנו דירות מוזלות לאלפי משפחות. רשות מקרקעי ישראל תמשיך לפעול כפי שפעלה בשנתיים האחרונות להגדלה מואצת של היצע הקרקעות למגורים ולמציאת פתרונות מוזלים ומגוונים לטובת משפחות וצעירים שעדיין אין בבעלותם דירת מגורים."

כך נרשמים להגרלה:

על מנת להירשם להגרלות יש להנפיק אישור זכאות. ניתן להנפיק את האישור באופן מקוון דרך אתר התוכנית. מי שלא יכול להירשם באופן מקוון יכול להירשם מרחוק באמצעות טפסים מקוונים באתרי החברות או דרך מוקדי השירות של חברות ההרשמה לסיוע בדיור. ליצירת קשר עם חברות ההרשמה: אלונים *2850 , מילגם *6078 , עמידר *6266

עלות הנפקת אישור הזכאות לתוכניות של "דירה בהנחה" – 240 ₪. הליך ההנפקה אורך עד 10 ימים, והאישור תקף לשנה, אם אישור הזכאות בתוקף אין צורך להנפיק שוב. 

שימו לב- האפשרות להנפיק אישור זכאות תהיה פתוחה עד ליום ראשון ה-1.1.23, ולאחר מכן לא תתאפשר הנפקה עד לסגירת ההרשמה להגרלה.