פתאום אתם מגלים ששיקרו לכם: אפשר לקנות בית בישראל בחצי ממחיר השוק. מי הם הישראלים שמצליחים להגיע לבית בלי משכנתא ל30 שנה?

חדשות כיפה בשיתוף מלכה השקעות 19/07/20 16:13 כז בתמוז התשפ

פתאום אתם מגלים ששיקרו לכם: אפשר לקנות בית בישראל בחצי ממחיר השוק. מי הם הישראלים שמצליחים להגיע לבית בלי משכנתא ל30 שנה?
בנייה, צילום: shutterstock

חיים עם משכנתא לעשרות שנים עם תשלומים חודשיים גבוהים נתפסים כגזרת גורל בעיני זוגות רבים הרוצים להגיע לבית בישראל, אך לאחרונה נחשפה השיטה בעזרתה עשרות משקיעים פרטיים הגיעו לדירה בחצי מהמחיר בשוק.

שוק הדיור בישראל נמצא בזינוק מטורף כבר יותר מעשור ולא נראה שמשהו מצליח לעצור אותו – גם לא נגיף הקורונה. תכנית "מחיר למשתכן" בלמה במקצת את עליות המחירים אך לא בצורה מספקת ובוודאי שלא הביאה לירידות מחירים לסכומים שפויים. גם לאחר כל ניסיונות הבלימה, דירה בישראל עדיין עולה כפול ממה שעלתה לפני קצת יותר מעשור.

התוצאה, כך יודע כל זוג צעיר, היא חוסר יכולת לקנות דירה למי שאינו מגיע מראש עם כסף רב בכיס,  המשמעות היא שמי שאין לו את ההון ההתחלתי הדרוש כלל לא יכול לפלס את דרכו לקניית דירה. מדובר ב-25% מעלות הנכס, מה שאומר שזוג הבוחר דירה במחיר של מיליון ש"ח (שאינו נחשב לגבוה בימינו) – חייב להביא מהבית לא פחות מ-250,000 ש"ח. אלו שאיכשהו הצליחו לגרד סכום כזה מההורים וממתנות החתונה – צפויים להתמודד עם עול המשכנתא במשך עשרות רבות של שנים, לשלם החזרים חודשיים גבוהים ולהפסיד כסף רב על הריבית המגיעה בצידה של המשכנתא.

היפוך השיטה – השקעה בקרקע במחיר נמוך ומכירתה בעת ההפשרה במאות אחוזים מעל לשווי המקורי.

כך הפכה משימת רכישת הדירה לקשה מנשוא על הציבור הישראלי. אך נראה כי יש אנשים שמצאו שיטה אחרת – מגורם בכיר בענף נתגלה לנו כי קבוצת משקיעים פרטית אשר גילו להפתעתם כי הגעה לדירה הנכספת לא חייבת להיות קשה כל-כך.
הם החלו לרכוש קרקעות לפני הפשרה; מדובר בשטח אדמה הנמצא בתהליך שיעביר אותו מסטטוס של קרקע חקלאית לסטטוס של קרקע מאושרת לבנייה. כשייתקבל הסטטוס החדש – ניתן יהיה לבנות על הקרקע בתים ובנייני דירות.
בסופו של דבר, הסכום הכולל של קניית הקרקע ובניית הבית יהיה נמוך בכ-50% מקניית בית קיים.

להשקיע במקום הנכון

קרקעות חקלאיות כאלו פרוסות במקומות שונים בארץ. אזור בולט במיוחד הוא פרדס חנה-כרכור. זה מכבר הפך אזור זה לפיסת נדל"ן רותחת. הוא מתמלא במהירות ומשמש בית כבר ליותר מ-42,000 תושבים והמספרים רק עולים ועולים. מטבע הדברים, מגמה זו הפכה נדל"ן למגורים בפרדס חנה-כרכור למצרך מבוקש ויקר. הרצון לקניית דירה קיימת בו ייתקל בקשיים שצוינו לעיל. לכן מירב העניין הנדל"ני באזור נסוב כיום סביב קרקע חקלאית המיועדת להפשרה. פרדס חנה-כרכור מציעה מספר עתודות קרקע כאלו שמחירן אטרקטיבי כיום, אך ביום בו יוסבו למגורים הוא צפוי לטוס למעלה במהירות וליצור רווח פוטנציאלי של 200-300%.

השקעה בטוחה עם חברה מוכרת 

חברת "טופ פרדס חנה" הקיימת כבר 15 שנה מתמחה בזיהוי עסקאות אטרקטיביות באזור והצעתן הבלעדית ללקוחותיה. נכון להיום נשארו לה מספר יחידות קרקע אחרונות במחיר אטרקטיבי במיוחד של 129,000 ש"ח במיקום אסטרטגי: בסמוך לצד תחנת הרכבת וכבישים 4 ו-6 וליד מתחם העסקים "ביג". מתחם זה אושר לאחרונה לפיתוח, מה שצפוי להעלות בחדות את ערך הקרקע שמסביבו. עוד לפני שזה קורה מציעה "טופ פרדס חנה" את ההזדמנות לקנות את החלקות.

לפרטים נוספים לחצו כאן

הקרקע אינה זמינה לבנייה.